آیا واقعا می شود از طریق نمایشگاه کار استخدام شد؟

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 3دقیقه
آیا واقعا می شود از طریق نمایشگاه کار استخدام شد؟

این سوالی است که خیلی از کارجویان همواره پیش از برگزاری نمایشگاه‌های کار از ما می پرسند. در این نوشتار سعی داریم تا بصورت شفاف و واقع بینانه ( نه خوشبینانه) به این سوال پاسخ دهیم و امکان استخدام در نمایشگاه کار را بررسی کنیم.

استخدام نمایشگاه کار

توجه به این نکته ضروری است که هر چند استخدام نیروهای متخصص از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه است ولی قطعا تنها هدف نیست. در کنار استخدام، نمایشگاه کار این فرصت را در اختیار کارجویان قرار می دهد تا مستقیم و بدون واسطه با مدیران جذب و استخدام شرکت ها ملاقات و گفتگو کنند و شناخت بهتری از معیارهای آنان برای جذب نیرو پیدا کنند و سعی کنند برنامه توسعه فردی خود را متناسب با نیاز واقعی بازار طرح ریزی کنند. به علاوه این فرصت نیز برای آنان وجود دارد که بتوانند با فرهنگ سازمانی شرکت های معتبر حاضر در نمایشگاه آشنا شوند و در کارگاه های آموزشی که شرکت ها برای ارتقای توانمندی‌های کارجویان برگزار می کنند شرکت کنند.

و اما آمار استخدام از طریق نمایشگاه کار!

بصورت متوسط در هر دوره نمایشگاه کار حدود 500 فرصت شغلی توسط سازمانها عرضه میشود و حدود 5000 نفر برای این فرصت های شغلی رزومه ارسال می کنند. با این حال با استناد به آمارهای نمایشگاه های گذشته می توان ادعا کرد که نمایشگاه کار یکی از بهترین راه های استخدام نسبت به روش های معمول دیگر است، هرچند این موضوع به هیچ وجه به این معنی نیست که هر بازدید کننده‌ای قرار است از طریق نمایشگاه کار استخدام شود.

برای مثال در نهمین نمایشگاه کار شریف ۵۳۲ موقعیت شغلی ارائه شده بود که شامل ۴۲۱ فرصت شغلی تمام وقت و ۱۱۱ فرصت شغلی پاره وقت یا پروژه‌ای بوده است. در نمایشگاهی که حدود ۴۲۰ ظرفیت استخدامی تمام وقت وجود داشت، طبق اعلام رسمی شرکت های حاضر تا تاریخ 23 دی 97 یعنی حدود سه ماه بعد از نمایشگاه، بیش از 200 نفر بصورت تمام وقت استخدام شده بودند و در کنار این افراد حدود ۴۰۰ نفر نیز بصورت پاره وقت و پروژه ای در شرکت ها مشغول شده بودند.

در زیر لیست دقیق استخدام‌های مربوط به نهمین نمایشگاه کار شریف تا تاریخ 23 دی ماه 97 را می تواند ملاحظه بفرمایید.

آمارهای مربوط به دومین نمایشگاه کار ایران نیز این موضوع را تایید می کند که حداقل 60 درصد فرصت‌های شغلی ارائه شده در نمایشگاه منجر به استخدام می شود که این آمار فوق العاده‌ای نسبت به روشهای مشابه است.

حالا که برخی از آمارها را با هم مرور کردیم، پیشنهاد می کنیم در لینک زیر داستان برخی از افرادی را که بواسطه نمایشگاه کار در شرکت‌های معتبری مثل همراه اول، ایرانسل و همکاران سیستم استخدام شده‌اند، ملاحظه بفرمایید.

داستان افرادی که از طریق نمایشگاه کار استخدام شدند

در ادامه نیز برخی از محتواهای ارسالی از سمت کارفرمایان حاضر در نمایشگاه در مورد افراد استخدامی‌شان آمده است که مطالعه آنها خالی از لطف نیست:

برخی از کارجویانی که از طریق نهمین نمایشگاه کار دانشگاه شریف در یکتانت استخدام شدند.
برخی از کارجویانی که از طریق دومین نمایشگاه کار ایران در شرکت برنا فناوران رایکا (RaykaAd)  استخدام شدند.
برخی از کارجویان که از طریق دومین نمایشگاه کار ایران در یکتانت استخدام شدند.

امیدواریم این نوشتار به شما کمک کرده باشد تا با انتظارات واقعی تر در نمایشگاه کار حاضر شوید و شما نیز جزو افرادی باشید که امسال از طریق نمایشگاه کار در سازمان مورد نظرشان استخدام می‌شوند.

اطلاعات بیشتر راجع به دهمین نمایشگاه کار را اینجا بخوانید.

نویسنده

دسته بندی :
نمایشگاه کار
2 دیدگاه