چرا دورکاری می‌تواند برای کارمندان خسته کننده شود؟ راه‌های مقابله با این خستگی چیست؟

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
چرا دورکاری می‌تواند برای کارمندان خسته کننده شود؟ راه‌های مقابله با این خستگی چیست؟

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قبل از شیوع ویروس کرونا در دفتر کار حاضر می‌شدید و الان دورکار هستید شاید با گذشت زمان نسبتا طولانی از کار کردن در خانه خسته شده باشید. کار کردن در خانه اگر به درستی اجرا شود می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. مثلا لازم نیست صبح‌ها زمان زیادی را صرف رفت و ‌آمد، ترافیک خیابان‌، شلوغی مترو و اتوبوس کنید. در خانه می‌توانید با لباس‌های راحتی کار کنید و صبح‌ها کمی دیرتر از خواب برخیزید. با این وجود چرا دورکاری برای کارمندان می‌تواند خسته‌کننده شود؟ در این مقاله قصد داریم برخی از این دلایل و راه‌های مقابله با آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط: مشاهده آگهی های استخدام دورکاری

میزان کار روزانه‌تان را تعیین کنید

خستگی دورکاری

در واقع یکی از اتفاقاتی که در دورکاری می‌افتد اینست که افراد در خانه گاه خیلی بیش از حالت های عادیشان در شرکت کار می‌کنند. به یک روز کاریتان در شرکت فکر کنید. شما با همکارانتان گپ و گفت می‌کنید، در قسمت‌های مختلف شرکت رفت‌و‌آمد می‌کنید، جشن تولد و بازی‌های گروهی دارید و زمان‌هایی را هم صرف اخبار و شبکه‌های اجتماعی می‌کنید. پس اگر در خانه هم مثلا دقایقی صرف خواندن اخبار و جست‌و‌جو در اینترنت کردید احساس بدی به آن نداشته باشید چون به طور عادی نیز همین مقدار از وقت خود را در شرکت صرف کارهای غیرکاری می‌کنید.
به این فکر کنید که معمولا در یک روز کاری در شرکت چه میزان کار انجام می‌دادید و  آن را به عنوان هدف روزانه‌تان تعیین کنید. بیشتر نگران این باشید که وظایف مشخص تعریف شده‌تان را انجام دهید.

ساعات کاری مشخصی داشته باشید

خستگی دورکاری

کارتان را همان موقعی شروع کنید که  معمولا در شرکت حاضر می‌شدید و نه زمانی که از خانه برای رفتن به محل کار خارج می‌شدید. یکی از مزایای بزرگ کار کردن در خانه صرفه‌جویی در ساعت‌هایی است که صرف آماده شدن و رفتن به محل کار می‌کردید. بنابراین اگر ساعت 9 معمولا کارتان را شروع می‌کردید در خانه هم سعی کنید زودتر از این زمان کار را شروع نکنید و زمان صرفه‌جویی شده را ورزش کنید، موسیقی گوش دهید و یا به طور کلی به کار مورد علاقه‌تان بپردازید.

تخت‌خواب محل کار کردن نیست

خستگی دورکاری

تحت هیچ شرایطی در تخب‌خوابتان کار نکنید. تخت شما جاییست که روی آن باید استراحت کنید تا دوباره انرژی بگیرید. اگر آنجا را نیز به محل کارتان تبدیل کنید دیگر قادر نیستید خواب دلچسبی روی آن داشته باشید.

از کامپیوترتان فاصله بگیرید

خستگی دورکاری

درست است که در دورکاری نیازی به رفت‌و‌آمد به محل کار ندارید ولی باید مراقب باشید که فاصله‌ی بین زندگی شخصی و زندگی کاری خود را حفظ کنید. زمانی که ساعت کاریتان تمام می‌شود کامپیوترتان را خاموش کنید و بقیه اوقاتتان را در کنار خانواده بگذرانید و به کارهای شخصی خود برسید.

 

این توصیه‌ها تجربه کسانیست که سال‌های زیادی را از خانه کار کرده‌اند. در نهایت شما نیز با رعایت این موارد می‌توانید بهترین الگوی کار کردن خودتان را پیدا کنید. یعنی هم بتوانید وظایف شغلیتان را به خوبی انجام دهید و هم بر خستگی ناشی از کار کردن در خانه غلبه کنید.

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه