استخدام امروز یزد؛ فرصت‌های شغلی یزد را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 4دقیقه
استخدام امروز یزد؛ فرصت‌های شغلی یزد را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم

استان کویری یزد اقتصادی وابسته به صنعت و معدن دارد و بخش اقتصادی خدمات با اختلاف بسیار اندکی، عمده‌ی فرصت‌های استخدام امروز یزد را به خودش اختصاص داده است. این استان دارای معادن متعددی است و صنایع اصلی استان، صنایع فولاد، کاشی و سرامیک و شیشه هستند.

متأسفانه نرخ بیکاری در استان یزد در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است. این در حالی است که موج جمعیتی یزد از سن استخدام رد شده و در سال‌های آینده، موج جمعیتی دیگری به این سن می‌رسد که قطعا رقابت برای پیدا کردن شغل در این استان را سخت‌تر هم می‌کند.

با توجه به ماهیت کویری استان و بحران آب در یزد، بخش کشاورزی در این استان توسعه‌ی چندانی نیافته و تنها راه ایجاد شغل در یزد، توجه به بخش صنعت و معدن است. البته گردشگری نیز پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال در یزد دارد ولی متأسفانه هم به دلیل بحران کرونا و هم به دلیل سوء مدیریت، این حوزه‌ی درآمد‌زا برای کشور، توسعه‌ی چندانی نداشته است.

استخدام

در این مقاله می‌خواهیم ضمن بررسی وضعیت اقتصادی استان یزد، به شما بگوییم که چگونه می‌توانید آگهی‌های استخدام یزد را پیدا کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید. با جاب ویژن همراه باشید.

مطالب مرتبط: راهنمای استخدام یزد

نگاهی کلی به وضعیت اقتصاد و اشتغال یزد

نگاهی به اقتصاد و اشتغال یزد

استان یزد، هر چقدر در بخش صنعت و معدن توسعه یافته و موفق است، نتوانسته به دلیل مشکل کم آبی، در بخش کشاورزی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. بنابراین، با وجود اینکه بیش از ۴۳ درصد از نیروی کار این استان در بخش اقتصادی صنعت مشغول به کار هستند ولی ۵۰ درصد از نیروی کار این استان مختص به بخش خدمات است و تنها ۷ درصد از نیروی کار فعال یزد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

این استان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خودش اختصاص داده و دومین استان معدنی کشور و چهارمین استان توسعه‌یافته‌ی صنعتی ایران است که هشتمین اقتصاد برتر کشور را در اختیار دارد.

با اینکه فرصت‌های استخدام امروز یزد در بخش صنعت بسیار زیاد هستند اما به دلیل تخصصی بودن مشاغل در این بخش، نیاز به جذب نیروی تخصصی از سراسر کشور وجود دارد و توسعه‌ی صنعتی یزند نتوانسته است بحران بیکاری این استان را حل کند. به همین دلیل، اکثر آگهی‌های استخدام امروز یزد که صرفا برای جذب نیروی بومی منتشر می‌شوند، مربوط به بخش خدمات هستند.

تعداد کارجویان یزدی بیشتر است یا تعداد فرصت‌های استخدام امروز یزد؟

مطابق با آمار گردآوری شده از کاریابی‌های زیر نظر اداره‌ی کار، رفاه و خدمات اجتماعی استان یزد، در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۷۵۵۰ فرصت شغلی در این استان ثبت شده و تعداد مجموع کارجویان یزدی کمی کمتر از ۹ هزار نفر بوده است. از این تعداد تنها کمتر از ۲۴۰۰ نفر استخدام شده‌اند.

رزومه ساز

بیشترین فرصت‌های شغلی با اختلاف مربوط به شهرستان‌های یزد و اشکذر بوده است. از آن‌جایی که اکثر کسب‌وکارها در مراکز استان‌ها، در بخش خدمات مشغول به کار هستند و نیز از آن‌جایی که شهرستان اشکذر یکی از معدنی‌ترین شهرستان‌های استان یزد است، این آمار نشان می‌دهد که عمده‌ی فرصت‌های استخدام امروز یزد مربوط به بخش خدمات و سپس از آن، بخش معدن هستند.

عمده‌ی متقاضیان کار ثبت نام شده در مراکز کاریابی یزد در سال ۱۳۹۸، دارای مدرک تحصیلی دیپلم یا مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر بوده‌اند. بیشترین افراد به کار گمارده شده نیز مدرک تحصیلی دیپلم داشته‌اند و بعد از آن‌ها، افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته‌اند.

آمار فوق نشان می‌دهد که مشاغل بخش خدمات و مشاغل کارگری در بخش صنعت، در مقایسه با فرصت‌های شغلی تخصصی در بخش صنعت، بیشتر بوده است. به علاوه، بخشی از نیروی تخصصی در حوزه‌ی صنعت و معدن از استان‌های دیگر تأمین می‌شود.

استخدام نیروهای تخصصی از استان‌های دیگر

استخدام غیربومی در یزد

اما آیا بالا بودن نرخ بیکاری در یزد با توجه به دو برابر بودن تعداد فرصت‌های شغلی در مقایسه با تعداد کارجویان یزدی، نشان‌دهنده‌ی عدم توجه به استخدام نیروی بومی در این استان کویری ایران است؟

متأسفانه ۵۷ درصد از آمار بیکاری در استان یزد مربوط به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی است. این آمار با اختلاف بسیار زیاد از خیلی از استان‌های کشور بیشتر است. بخشی از این آمار می‌تواند متأثر از سطح بالای تحصیلات در این استان باشد اما قطعا بخشی از بیکاری قشر دارای تحصیلات دانشگاهی در یزد، در نتیجه‌ی عدم توجه به اشتغال نیروهای بومی در استان و تقدیم فرصت‌ها‌ی استخدام امروز یزد به کارجویان دیگر استان‌ها است. به عنوان یک مثال ساده، ۶۰ درصد از نیروی کار فعال در معادن استان یزد، غیر بومی هستند.

استخدام دیپلم در یزد

پیدا کردن فرصت‌های استخدام دیپلم در یزد چندان سخت نیست. بیشترین آمار به کار گمارده شدگان در سال ۱۳۹۸ در یزد در اختیار دو گروه افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر و افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده است. به ویژه در خود شهر یزد، بسیاری از کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی خدمات، نیاز بالایی به جذب نیروی کار دارای مدرک دیپلم دارند.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام یزد با مدرک دیپلم و ارسال رزومه به آن‌ها، کلیک کنید.

چگونه آگهی‌های استخدام امروز یزد را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم؟

آگهی های استخدام یزد

شما می‌توانید با مراجعه به سایت استخدام جاب ویژن فرصت‌های شغلی ثبت شده در یزد را پیدا کنید. برای این کار کافی است که در بالای صفحه‌ی اصلی این سایت، فیلتر «شهر» را روی گزینه‌ی «تمام شهرهای یزد» قرار دهید و روی دکمه‌ی «جستجو در مشاغل» کلیک کنید تا فرصت‌های شغلی ثبت شده در سرتاسر استان یزد به شما نمایش داده شوند.

اگر می‌خواهید صرفا فرصت‌های شغلی شهر یزد را ببینید، فیلتر «شهر» را روی گزینه‌ی «یزد-یزد» قرار دهید و سپس روی دکمه‌ی «جستجو در مشاغل» کلیک کنید تا آگهی‌های شغلی شهر یزد به شما نمایش داده شوند.

برای ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام یزد، ابتدا باید با استفاده از رزومه ساز جاب ویژن، یک روزمه‌ی حرفه‌ای برای خود بسازید و سپس می‌توانید برای هر فرصت شغلی که بخواهید، رزومه‌ی خود را ارسال کنید.

کانال استخدام یزد

سریع‌ترین راه برای اطلاع از فرصت‌های شغلی، عضو بودن در کانال‌های تلگرامی است. بهترین کانال استخدام یزد، کانال استخدام جاب ویژن است. با عضویت در این کانال، هر فرصت شغلی که در جاب ویژن ثبت شود، به سرعت برای شما ارسال خواهد شد. همچنین، اگر می‌خواهید فقط فرصت‌های شغلی مرتبط با رزومه برای شما ارسال شوند، می‌توانید از ربات جاب ویژن به آی دی jobvisionbot@ استفاده کنید.

جمع‌بندی

استان یزد یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است و فرصت‌های شغلی متعددی در این استان وجود دارد با این حال، به دلیل استخدام بالای نیروهای غیربومی در این استان، آمار بیکاری در یزد، به ویژه در میان قشر دارای تحصیلات دانشگاهی، بسیار بالا است.

استان یزد، دومین شهر معدنی کشور است و فرصت‌های شغلی متعددی در این استان برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی معدن، زمین‌شناسی، مهندسی صنایع و مهندسی عمران وجود دارد. صنایع اصلی این استان نیز، صنایع فولاد، کاشی و سرامیک و شیشه هستند. به همین دلیل، فارغ‌التحصیلان رشته‌‌ی مهندسی مواد و متالوژی نیز از شانس بالایی برای استخدام شدن در این استان کویری ایران برخوردار هستند.

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام امروز یزد می‌توانید به سایت کاریابی جاب ویژن مراجعه کنید و در کانال و ربات تلگرامی جاب ویژن عضو شوید.

منبع: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد

نویسنده

دسته بندی :
استخدام شهرها
بدون دیدگاه