راهنمای جامع استخدام در دیجی کالا: بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران چه شرایطی برای استخدام دارد؟

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 9دقیقه
راهنمای جامع استخدام در دیجی کالا: بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران چه شرایطی برای استخدام دارد؟

با افزایش توجه مردم به فضای مجازی و اهمیت آن در کارهای روزمره‌ی ما مثل خرید کردن، کسب‌وکارهای اینترنتی متعددی مثل فروشگاه‌های آنلاین راه افتاده است. به راحتی می‌توان گفت که بزرگترین فروشگاه آنلاین ایران، فروشگاه دیجی کالا است. از آن جایی که این فروشگاه اینترنتی روز‌به‌روز در حال گسترده‌‌تر شدن می‌باشد، کارجویان، آگهی‌های استخدام در دیجی کالا را همه جا می‌بینند.

این فروشگاه که در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد، در ابتدا، کار خودش را تنها با فروش محصولات دیجیتالی مثل دوربین عکاسی و گوشی همراه شروع کرد. این استارت‌آپ از موفق‌ترین استارت‌آپ‌های تاریخ کشور است که توانست سریعا رشد کرده و به بزرگ‌ترین وب‌سایت تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. دیجی کالا امروزه هر کالایی را که تصور کنید، به فروش می‌رساند. البته این فروشگاه اینترنتی کاملا تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و کالاهای غیرقانونی را نمی‌توانید در آن پیدا کنید.

آگهی استخدام

برای پی بردن به برتری دیجی کالا در مقایسه با دیگر فروشگاه‌های اینترنتی کافی است یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید. به این صورت که کلیدواژه‌ی «خرید+(هرچیزی که به ذهنتان می‌رسد)» را بارها و بارها در گوگل جستجو کنید. خواهید دید که در بالای ۹۰٪ از موارد، لینک فروشگاه دیجی کالا اگر در رتبه‌ی اول نباشد، قطعا در صفحه‌ی اول خواهد بود.

این بزرگی و اعتبار بالای دیجی کالا خیلی از کارجویان را به این فکر می‌اندازند که چگونه می‌توان در دیجی کالا استخدام شد؟ بر خلاف چیزی که تصور می‌کنید، این کار چندان سخت نیست. یک فروشگاه اینترنتی با این عظمت، فرصت‌های شغلی غیرتخصصی و تخصصی متعددی دارد. از برنامه‌نویس گرفته تا راننده و نگهبان، امکان جذب شدن در بزرگ‌ترین سازمان‌های تجارت الکترونیک ایران را دارند.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شرایط استخدام در دیجی کالا صحبت کنیم. همچنین معایب و مزایای کار کردن در این فروشگاه اینترنتی را برای شما توضیح خواهیم داد.

سایت دیجی کالا ؛ بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور

بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی کشور

شرکت خصوصی دیجی کالا که ۱۵ سال از تأسیس آن توسط برادران محمدی می‌گذرد، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در کشور ایران است که بیش از ۷۰٪ از حجم گردش مالی خریدهای اینترنتی در کشور ما را به خودش اختصاص داده است. معتبرترین و مطمئن‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران با فروش کالاهای بسیار متنوع و خدمات‌دهی عالی به مشتریان مثل پذیرش کالاهای مرجوعی، توانسته است به طور پیوسته جایگاه خود را به عنوان برترین کسب‌وکار تجارت الکترونیک کشور، محکم و محکم‌تر کند.

این فروشگاه یکی از اولین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران بود که موفق به دریافت نشان اعتماد الکترونیک از وزارت صمت شد. این شرکت تنها دو سال پس از تأسیس توسط وزارت بازرگانی به عنوان بهترین وبسایت تجارت الکترونیک انتخاب شد. به علاوه، غول تجارت الکترونیک ایران دارای چندین فروشگاه تبعی مثل دیجی استایل، دیجی کالا نکست، فیدیبو و … است.

دفتر مرکزی دیجی کالا واقع در خیابان گاندی تهران واقع است و کارهای تأمین کالا و بازاریابی دیجیتالی این شرکت در آن ساختمان انجام می‌شود. این شرکت دو دفتر دیگر، یکی در منطقه جردن تهران برای انجام کارهای تکنیکی و مالی و دیگری در شهرک دانش واقع در اتوبان سابق تهران-کرج دارد. این شرکت تعدادی انبار در تهران و مرکز توزیع در کلانشهرهای مختلف دارد.

تعداد کارمندان این شرکت از زمان تأسیس به صورت نمایی افزایش یافته است و خود این موضوع در کنار افزایش سریع تنوع محصولات این فروشگاه و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی تابعه نشان می‌هد که این سازمان فعلا قصد توقف رشد و توسعه را ندارد. به علاوه، فضای مجازی هر روز یک چیز جدید برای عرضه دارد که قطعا شرکتی مثل دیجی کالا سعی می‌کند در تمامی عرصه‌های مجازی وارد شود تا جایگاه خود را با قدرت حفظ کند.

به دلایلی که گفته شد، رویای استخدام در دیجی کالا رویایی چندان دست نیافتنی نیست. این شرکت همواره فرصت‌های شغلی تخصصی و غیرتخصصی متعددی دارد و قطعا در صورتی که شایستگی‌های کافی و انطباق لازم با فرهنگ سازمانی دیجی کالا را داشته باشید، می‌توانید با ارسال رزومه به این شرکت از طریق یک سایت استخدام اینترنتی، شانس بالایی برای ورود به این سازمان عظیم داشته باشید.

آدرس دفتر استخدام دیجی کالا

برای تقاضای همکاری با این شرکت نیازی به مراجعه‌ی حضوری به آدرس دفتر استخدام دیجی کالا نیست و صرفا باید از طریق کاریابی آنلاین جاب ویژن برای فرصت‌های شغلی این شرکت رزومه ارسال نمایید.

دیجی کالا در کدام جایگاه‌های شغلی نیرو استخدام می‌کند؟

فرصت‌های استخدام دیجی کالا

دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است و محصولی تولید نمی‌کند. بنابراین، تنها در حوزه‌هایی مثل برنامه‌نویسی، بازاریابی (دیجیتالی و …)، فروش و توزیع کالا، مدیریت بازرگانی، مالی و حسابداری و تمامی حوزه‌های مرتبط و تعدادی شغل غیرتخصصی مثل راننده، اپراتور تلفن، کارگر ساده، انباردار، نگهبان و … جایگاه‌ شغلی دارد.

به گزارش دیجیاتو حدود ۵٪ از جایگاه‌های شغلی در دیجی‌کالا مربوط به بخش فناوری (برنامه‌نویسی، طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزار و موارد مربوط به فناوری ارتباطات)، ۷۷٪ مربوط به بخش عملیات (پخش و توزیع، انبار، امور مشتریان و محتوا) و ۱۸٪ مربوط به بخش غیرعملیات (بازاریابی، منابع انسانی، حقوقی، توسعه‌ی کسب‌وکار، تجربه مشتریان) می‌باشد.

شانس استخدام در دیجی کالا برای برنامه‌نویس‌ها

یکی از جایگاه‌های شغلی که هر کسب‌وکار تجارت الکترونیک به آن نیاز دارد، برنامه‌نویس است. امروزه بازار کار برنامه‌نویسی بسیار داغ است و دیجی کالا نیز همانند هر کسب‌وکار اینترنتی دیگری برای انجام کارهایی مثل برنامه‌نویسی فرانت-اند و بکند، توسعه‌ و به‌روزرسانی اپلیکیشن، توسعه‌ی وب، UI/UX و … نیاز بالایی به جذب برنامه‌نویس‌ها دارد.

این شرکت به طور پیوسته تلاش می‌کند تا تیم‌های برنامه‌نویسی خود را تقویت نماید تا سایت دیجی کالا و وب‌سایت فروشگاه‌های تابعه‌ی خود و اپلیکیشن‌هایش را در بهینه‌ترن حالت ممکن حفظ کرده و روز‌به‌روز تجربه‌ی کاربران از جستجوی محصولات و خدمات و خرید کردن از این فروشگاه را بهبود بخشد.

دیجیکالا از مهندسین نرم‌افزار، مهندسین تست نرم‌افزار، برنامه‌نویسان بکند و فرانت-اند، برنامه‌نویسان React Native و … دعوت به همکاری می‌کند.

مهندس الکترونیک و اتوماسیون

این شرکت برای اجرای اتوماسیون انبارهای بزرگ خود نیازمند مهندس الکترونیک و اتوماسیون است. دیجی‌کالا از کسانی که در مدارهای SMD، QFN و DIP تخصص دارند، در برنامه‌نویسی میکروکنترلر متخصص هستند، تجربه‌ی کار کردن با زبان برنامه‌نویسی ++C را دارند، می‌توانند با کامپیوترهای RaspberryPi و سیستم عامل رسپین کار کنند، با طراحی جعبه کنترل و قطعات آن مثل رله‌ها، منبع تغذیه و … آشنا هستند و مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند، دعوت به همکاری می‌کند.

تحلیل‌گر داده

این فروشگاه آنلاین برای تحلیل داده‌های گردآوری شده از رفتارهای مشتریان به صورت هفتگی و ماهانه، شناسایی مشکلات، فرصت‌ها و راه‌حل‌ها، معنی کاربردی دادن به داده‌ها، همکاری با تیم‌های مختلف برای تعیین بهبودهای محتمل، ارزیابی عملکرد خدمات و پیشنهاد دادن برای تصمیم‌گیری‌ها بر اساس تحلیل داده‌ها، نیازمند فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط مثل مدیریت کسب‌وکار است. اما این داده‌ها چگونه گردآوری می‌شوند؟ دیجی‌کالا برای این کار جایگاه شغلی ناظر گزارش‌دهی و اتوماسیون را دارد.

نماینده‌ی فروش کالاهای پرمصرف

تعداد زیادی از آگهی‌های استخدام در دیجی کالا مربوط به مشاغل مرتبط با فروش است. یکی از این شغل‌ها، نماینده‌ی فروش کالاهای پرمصرف می‌باشد. این کالاها، فراوان‌ترین نوع کالاهای این فروشگاه اینترنتی هستند. دیجیکالا برای این جایگاه شغلی تأکید زیادی روی تحصیلات ندارد و بیشتر به مهارت‌های نرم مثل مهارت‌های ارتباطی، توجه می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی عملیات

این فروشگاه اینترنتی از فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی صنایع که سابقه‌کار زیادی در حوزه‌ی برنامه‌ریزی عملیات دارند، به زبان انگلیسی مسلط هستند، دارای دانش کنترل قیمت هستند و به خوبی با سیستم‌های EPR آشنایی دارند، دعوت به همکاری می‌کند.

کارشناس عملیات سریع

فروشگاهی به عظمت دیجی‌کالا روزانه تعداد بسیار زیادی سفارش دریافت می‌کند و باید به سرعت محصولات سفارش داده‌شده را آماده کرده و برای مشتریان ارسال کند. چنین کاری در چنین مقیاس بزرگی، نیازمند کارشناسان عملیات سریع است.

این کارشناسان باید با مراکز فروش در تهران و دیگر استان‌ها هماهنگ باشند و کارهای روزانه را پیش ببرند، فرآیندهای عملکردی را بهینه‌سازی نمایند تا در عین حفظ کیفیت، کارایی آن‌ها به حداکثر برسد، سفرهای کاری انجام دهند و مراکز فروش جدید در شهرهای دیگر راه‌بیاندازند و گزارش‌های روزانه و عملکرد مراکز فروش مختلف را بررسی کنند. این افراد باید بتوانند تحت فشار عملکرد خوبی داشته باشند. دیجی‌کالا برای این جایگاه شغلی بدون در نظر گرفتن رشته‌ی تحصیلی، از شما مدرک لیسانس و حداقل یک سال سابقه کار می‌خواهد.

جایگاه‌های شغلی مختلف در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ

یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در هر کسب‌وکار تجارت الکترونیک، بخش دیجیتال مارکتینگ است. این بخش شامل جایگاه‌های شغلی مختلفی مثل موارد زیر می‌باشد:

  • متخصص سئو
  • متخصص تولید و مدیریت محتوا
  • متخصص بازاریابی محتوایی
  • متخصص ایمیل مارکتینگ
  • تحلیل‌گر
  • و …

شرکت دیجی کالا برای حفظ حضور قدرتمند خود و شرکت‌های تابعه‌اش در فضای مجازی که این روزها به شدت رقابتی شده است، به طور پیوسته نیاز به جذب متخصصان مختلف در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ دارد. بنابراین، طببعی است که هر چند ماه یکبار آگهی‌های استخدام در دیجی کالا در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتالی را در وب‌سایت‌های استخدام و کاریابی مشاهده کنید.

استخدام حراست دیجی کالا

این شرکت برای تأمین امنیت و انتظامات واحدهای مختلف خود، آگهی‌های استخدام حراست دیجی کالا را منتشر می‌کند. برای این جایگاه شغلی نیازی به مدرک تحصیلی نیست و صرفا سن، ویژگی‌های فیزیکی و انطباق با فرهنگ سازمانی در نظر گرفته می‌شود. البته اگر گواهینامه‌های مرتبط مثل امداد و کمک‌های اولیه یا دفاغ شخصی داشته باشید، شانس شما برای پذیرفته شدن در این سازمان بالا می‌رود.

دیگر فرصت‌های استخدام در دیجی کالا

  • اکانت منیجر
  • طراح گرافیک
  • مدیر محصول
  • تحلیل‌گر محصول
  • متخصص کمپین
  • متخصص مانیتورینگ
  • متخصص مدیریت پروژه
  • متخصص سیستم و روش‌ها
  • منشی شخصی
  • ناظر پشتیبانی فنی
  • مهندس امنیت شبکه
  • کارشناس فروش
  • مهندس داده
  • متخصص خودکارسازی بازاریابی
  • متخصص علوم داده
  • کارشناس منابع انسانی
  • مدیر محصول
  • متخصص کلان‌داده‌ها
  • متخصص بهینه‌سازی نرخ تبدیل
  • متخصص نظارت بر فروش
  • متخصص HSE
  • کارشناس مرکز تماس
  • حسابدار
  • انباردار
  • راننده
  • پیک موتوری
  • و …

جالب است بدانید که این شرکت در بعضی از مشاغل فوق، حتی دوره‌های کارآموزی نیز برگزار می‌کند.

رزومه ساز

استخدام دیجی کالا شهرک دانش

بخش عملیاتی اصلی این شرکت در شهر دانش واقع شده است و بنابراین، اکثر مشاغل پرسنل مثل انباردار، راننده و … در این شهرک مشغول به کار هستند. بنابراین، اکثر آگهی‌های استخدام دیجی کالا شهرک دانش برای جذب نیروهای غیرتخصصی منتشر می‌شوند.

استخدام راننده در دیجی کالا

افرادی که گواهینامه‌ی موتورسیکلت، خودروهای سبک یا خودروهای سنگین داشته باشند، در صورت انطباق با فرهنگ سازمانی این شرکت، می‌توانند برای آگهی‌های استخدام در دیجی کالا رزومه بفرستند.

استخدام دیجی کالا ۱۴۰۰

شرکت دیجی کالا در سال گذشته تعداد زیادی نیروی انسانی جذب کرد ولی امسال نیز قصد دارد به پرسنل خود بیفزاید. دقت داشته باشید که متقاضی کار کردن در این سازمان بسیار زیاد است و برای اینکه سریعتر از آگهی‌های استخدام دیجی کالا ۱۴۰۰ را ببینید، می‌توانید در به صفجه فرصت های شغلی سایت استخدامی جاب ویژن مراجعه کرده و از فیلتر سازمان، دیجی کالا را انتخاب کنید.

شرایط استخدام در دیجی کالا

شرایط استخدام دیجی کالا

حالا که با جایگاه‌های شغلی مختلف در این غول تجارت الکترونیک ایران آشنا شدید، بد نیست که در رابطه شرایط استخدام در این شرکت، اطلاعاتی داشته باشید. با توجه به اینکه دیجی کالا یک شرکت تجاری خصوصی است، نیروهای خودش را تنها بر اساس شایستگی انتخاب می‌کند. همانطور که در بالا دیدید، هر کدام از جایگاه‌های شغلی در این شرکت، شرایط خاص خودشان را دارند.

واحد منابع انسانی دیجی‌کالا برخلاف بسیاری از سازمان‌های دیگر بجای اینکه روی تحصیلات تأکید داشته باشد، روی مهارت‌های سخت و نرم کارجویان تأکید دارد. در نتیجه، اگر فکر می‌کنید که فرد باهوش و خلاقی هستید، با هر سطحی از تحصیلات و هر تخصصی، می‌توانید برای آگهی‌های استخدام در دیجی کالا رزومه بفرستید.

گزارش آماری دیجیاتو نشان می‌دهد که در بخش فناوری، ۵۱ درصد از کارکنان دیجی‌کالا دارای مدرک کارشناسی، ۵ درصد دارای مدرک کاردانی و ۱۱ درصد دارای مدرک زیر دیپلم هستند. تنها ۳۳٪ از کارکنان در این بخش مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارند.

در بخش عملیات نیز ۶۴ درصد از کارکنان تحصیلات زیر دیپلم دارند و فقط ۲ درصد از آن‌ها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا هستند. همچنین، در بخش غیرعملیات، ۳۵ درصد دارای تحصیلات زیر لیسانس، ۴۵ درصد دارای مدرک لیسانس و ۲۰ درصد دارای مدرک فوق لیسانس به بالا هستند.

البته واحد منابع انسانی این سازمان به معیارهایی مسن سن شما هم توجه دارد. میانگین سنی کارکنان دیجی‌کالا، ۳۰/۳ سال است. جالب است که ۲۵٪ از مدیران این غول تجارت تجارت الکترونیک، زیر ۳۲ سال سن دارند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که سن پایین برای استخدام در دیجیکالا مزیت حساب می‌شود.

به علاوه، تطابق با فرهنگ سازمانی از مهم‌ترین معیارها برای پذیرفته شدن در این شرکت بزرگ و معتبر است. به گفته‌ی محسن مکرمی، معاون منابع انسانی دیجی‌کالا، این سازمان برای استخدام پرسنل از فرمول زیر استفاده می‌کند:

کارایی = شایستگی فنی × (رفتار)۲

این فرمول نشان می‌دهد که انطباق با فرهنگ سازمانی از شایستگی‌های فنی برای جذب شدن در این سازمان بزرگ، اهمیت بسیار بیشتری دارد.

مراحل استخدام در دیجی کالا

مراحل استخدام دیجی کالا

اولین مرحله در برای استخدام شدن در این سازمان معتبر این است که از طریق سایت استخدام جاب ویژن برای موقعیت‌های شغلی در دیجی‌کالا رزومه ارسال کنید. در صورت پذیرفته شدن رزومه‌ی شما، به سرعت به مصاحبه‌ی شغلی دعوت می‌شوید. معمولا برای احراز یک شغل در این سازمان بیش از یک بار باید در جلسه‌ی مصاحبه شرکت کنید و انتظار خوش‌آمدگویی آنچنانی و برخورد بسیار خوب را نداشته باشید. در صورتی که رضایت مصاحبه‌کننده را جلب کنید و در رابطه با حقوق به توافق برسید، عضوی از خانواده‌ی دیجی‌کالا خواهید شد.

به گفته‌ی معاون منابع انسانی این سازمان، فرآیند استخدام به طور میانگین ۲۲ روز طول می‌کشد و از زمانی که رزومه را برای دیجی‌کالا می‌فرستید، تا زمانی که نتیجه‌ی قطعی به شما ابلاغ می‌شود، به طور متوسط ۲۲ روز طول می‌کشد. همچنین، در هر جلسه‌ی مصاحبه معمولا یک نفر از واحد منابع انسانی برای ارزیابی شایستگی رفتاری و یک نفر از بخش مربوطه برای ارزیابی شایستگی‌های فنی حضور دارند. یکی از معیارهایی که تأثیر زیادی در نمره‌ی رفتاری متقاضیان کار در این سازمان دارد، علاقه‌مندی به یادگیری است.

تجربه کار در دیجی کالا

مزایای کار کردن در دیجی‌کالا

  • محیط بسیار حرفه‌ای، شاد و سرزنده
  • امکان پیشرفت نامحدود
  • امکان یادگیری
  • امکان دیده شدن استعدادها و توانایی‌ها
  • مسئولیت‌های غیرروتین و چالشی در اکثر جایگاه‌های شغلی
  • ساعات کاری مناسب و تعادل کار و زندگی

معایب استخدام در دیجی کالا

  • محیط کاری پرفشار و پر استرس
  • رقابتی بودن بیش از حد محیط کار

جمع‌بندی

شرکت دیجی کالا بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک در ایران است. این شرکت که به طور پیوسته در حال توسعه‌ی فروشگاه اینترنتی خود می‌باشد، در جایگاه‌های شغلی متعددی، از مشاغل بسیار تخصصی مثل برنامه‌نویس گرفته تا مشاغل غیرتخصصی مثل انباردار و راننده، نیرو می‌پذیرد.

شرکت دیجی‌کالا یک سازمان خصوصی است و بنابراین، شایسته‌سالاری در استخدام نیروی انسانی در این شرکت، حرف اول را می‌زند. مطابق با سیاست‌های غول تجارت الکترونیک ایران در جذب نیروی انسانی، شایستگی رفتاری و تطابق با فرهنگ سازمانی از شایستگی‌های فنی مهم‌تر است. برای درخواست همکاری با این سازمان باید ابتدا از طریق کاریابی آنلاین جاب ویژن برای آگهی‌های شغلی این شرکت رزومه بفرستید. در صورت تأیید رزومه‌ی شما، معمولا دو الی سه مرحله به مصاحبه دعوت می‌شوید و و در صورت پذیرفته شدن شما توسط تیم مصاحبه کننده می‌توانیدکار خود را شروع کنید.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام در دیجی کالا کلیک کنید.

تجربه کار در دیجی کالا مزایا و معایب خودش را دارد. استخدام در دیجی کالا مزایای متعددی مثل امکان پیشرفت سریع و نامحدود و فرصت‌های یادگیری بسیار خوب دارد ولی به یاد داشته باشید که کار کردن در دیجی کالا اصلا آسان نیست و یک چالش بزرگ همراه با رقابت، استرس و فشار کاری بالا محسوب می‌شود.

نویسنده

دسته بندی :
معرفی شرکت ها
بدون دیدگاه