دورکاری

کارآموزی

نوع همکاری

حقوق

زمان انتشار

سابقه کاری

سطح ارشدیت

مزایا و تسهیلات

صنعت

امکان استخدام معلولین

امریه سربازی

مرتب سازی:

سوالات متداول درباره استخدام کارشناس IT

1 چطور به آگهی‌های استخدام مهندس IT در شهر محل زندگی خود دسترسی پیدا کنم؟
2 برای ساخت رزومه از طریق رزومه‌ساز دوزبانه چقدر باید هزینه پرداخت کنم؟
3 آیا امکان استخدام IT به‌عنوان کارآموز هم وجود دارد؟

آینده شغلی، درآمد و شرایط استخدام IT

مهندسان IT مسئول نصب، تست و نظارت بر سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و سیستم‌های شبکه در یک شرکت هستند. آن‌ها امنیت شبکه را حفظ، مشکلات IT را رفع و سیستم‌ها را به‌روزرسانی کرده و رویه‌های عملیاتی را به نیروها آموزش می‌دهند. از جمله مهم‌ترین مهارت‌هایی که کارفرماها هنگام استخدام IT به آن‌ها توجه می‌کنند می‌توان به مهارت مدیریت پروژه، دانش بالا در زمینه سیستم‌های فناوری اطلاعات و توانایی رفع عیوب پیچیده نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد.

مهم‌ترین سؤالات استخدام IT

از جمله سؤالات رایجی که در جلسه مصاحبه برای استخدام آی تی مورد پرسش قرار می‌گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به نظر شما مهم‌ترین نقش یک مهندس IT در سازمان چیست؟ (هدف از این سؤال آن است که میزان درک فرد از موقعیت شغلی و نقش او در سازمان سنجیده شود.)
  • برای طراحی سیستم‌های جدید در یک سازمان چگونه عمل می‌کنید؟ (پاسخ این پرسش، توانایی فرد را در تبدیل مفاهیم به سیستم‌های کاربردی نشان می‌دهد.)
  • برای ایجاد امنیت در شبکه‌های یک سازمان، چه قدم‌هایی را طی می‌کنید؟ (پاسخ این پرسش، میزان دانش کارجو را درباره پروتکل‌های امنیتی و شبکه نشان می‌دهد.)
  • با افرادی که از یادگیری تکنیک‌های درست عملیاتی سر بازمی‌زنند چگونه تعامل می‌کنید؟ (این سؤال مهارت‌های بین‌فردی کارجو و توانایی او برای مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا را آشکار می‌کند.)
  • به نظر شما مهم‌ترین چالش پیش روی مهندسان آی تی چیست؟ (این سؤال می‌تواند نقاط تمرکز کارجو و شکاف‌های دانشی احتمالی او را مشخص کند.)

حقوق مهندس IT چقدر است؟

یک مهندس IT در آمریکا به‌صورت میانگین درآمدی برابر با 103,034 دلار دارد. جاب ویژن هر سال با انجام مطالعات آماری دقیق در میان شاغلان گروه‌های شغلی مختلف، تلاش می‌کند گزارشی جامع را از میانگین حقوق افراد در مشاغل مختلف تهیه کند. طبق آخرین گزارش ما، میانگین حقوق دریافتی مهندسان حوزه IT در سال 1400، در تهران، سایر شهرهای بزرگ (شهرهای البرز، اصفهان و ...) و شهرهای کوچک (مثل شهرهای گیلان) به‌صورت زیر بوده است:

میانگین درآمد IT در تهران

  • میانگین درآمد کارشناس: 5 میلیون و 700 هزار تومان
  • میانگین درآمد کارشناس ارشد: 8 میلیون و 200 هزار تومان
  • میانگین درآمد مدیر: 11 میلیون و 200 هزار تومان

میانگین درآمد IT در سایر شهرهای بزرگ

  • میانگین درآمد کارشناس: 4 میلیون و 600 هزار تومان
  • میانگین درآمد کارشناس ارشد: 6 میلیون و 200 هزار تومان
  • میانگین درآمد مدیر: 8 میلیون و 100 هزار تومان

میانگین درآمد IT در شهرهای کوچک

  • میانگین درآمد کارشناس: 4 میلیون و 700 هزار تومان
  • میانگین درآمد کارشناس ارشد: 6 میلیون و 300 هزار تومان
  • میانگین درآمد مدیر: 7 میلیون تومان

آینده شغلی روشن برای مهندسان IT در سال 2022

باوجوداینکه تکنولوژی‌های زیادی اطراف ما را احاطه کرده‌اند، اما هنوز هم نوآوری‌ها در این صنعت تمام نشده و نحوه ارتباط انسان‌ها و سازمان‌ها با جهان پیرامونشان، به‌وسیله تکنولوژی مدام در حال تغییروتحول است. در ادامه به مهم‌ترین ترندهای حوزه فناوری اطلاعات اشاره می‌کنیم که می‌توانند آینده شغلی روشن و پردرآمدی را برای مهندسان این حوزه بسازند.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)

در دنیای هوش مصنوعی با ماشین‌هایی سروکار داریم که دارای خصیصه‌های انسانی مثل صحبت‌کردن، خواندن، بینایی و حتی تشخیص عواطف هستند. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تا چند سال آینده همه نرم‌افزارها در یک سطح از هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد. به همین دلیل احتمالاً در سال‌های آتی با انفجار جذب نیرو از سوی سازمان‌ها، در این حوزه روبرو خواهیم بود.

واقعیت افزوده (AR)

سیستم‌هایی که تصویر، صوت، حواس، داده‌های موقعیت جغرافیایی و حتی حس لامسه را به‌صورت سه‌بعدی با واقعیت ترکیب می‌کنند، می‌توانند به انسان‌ها کمک کنند تا خود را در جایی غیر از مکان فعلی خود تصور کرده و با آنچه پیرامونشان می‌گذرد، ارتباط بگیرند. برای مثال از این سیستم‌ها می‌توان در یک بیمارستان جهت آموزش عمل‌های جراحی به دانشجویان استفاده کرد. جهان متاورس که امروزه نام آن بر سر زبان‌ها افتاده است، نمونه‌ای از کاربرد واقعیت افزوده است که در آینده‌ای نزدیک، جهان پزشکی، یادگیری و تدریس، سرگرمی، سرمایه‌گذاری و ... را دگرگون خواهد کرد.

بلاک‌چین (Blockchain)

جهان رمزارزها توجه بسیاری از مهندسان رشته‌های کامپیوتری از جمله مهندسی نرم افزار، آی تی، شبکه و ... را به خود جلب کرده است. سازمان‌های بزرگ دنیا در حال حاضر از تکنولوژی بلاک‌چین جهت تغییر سیستم‌های ناامن، متمرکز و وقت‌گیر خود و در نهایت، ایجاد امنیت در شبکه‌ها و ساخت سیستم‌های قابل‌اعتماد استفاده می‌کنند.

خودکارسازی (Automation)

نقش ربات‌ها در تولید صنعتی به دهه‌های 1960 میلادی بازمی‌گردد. اما امروزه ابعاد کاربرد آن‌ها در سیستم‌های خودکار بسیار گسترده‌تر شده است. از وسایل خانه گرفته تا کاربردهای صنعتی در مقیاس بالا، ربات‌ها نقش مهمی را در آسودگی نسل فعلی بشر بازی می‌کنند. افرادی که در رشته IT تحصیل کرده‌اند و یا مدرک خود را از رشته‌های مشابه دریافت کرده‌اند، می‌توانند وارد این حوزه شده و پیشرفت کنند.

اینترنت اشیا (IOT)

اینترنت اشیا هنوز نوپا است؛ اما روشن است که در آینده‌ای نزدیک، فرصت‌های کاری در این حوزه برای افرادی که دانش کافی را در زمینه اتصال پلتفرم‌ها و همچنین مهارت تحلیل داده برای بهره‌وری از جریان اطلاعات حال از IOT داشته باشند، بسیار زیاد خواهد بود.

جستجوی آگهی استخدام آی تی

بسیاری از افراد جویای کار که به دنبال آگهی‌های استخدام IT هستند، از سایت‌های استخدامی کمک می‌گیرند. در سایت کاریابی آنلاین جاب ویژن، شما می‌توانید به تعداد بالایی از آگهی‌های شغلی مربوط به استخدام مهندس IT دسترسی داشته و برای آن‌ها نمونه رزومه خود را ارسال کنید.

برای ساخت رزومه در جاب ویژن، باید ابتدا حساب کاربری خود را در سایت ایجاد کنید. سپس با مراجعه به صفحه رزومه‌ساز، می‌توانید در زمانی کوتاه اطلاعات مهم خود را وارد کنید و در نهایت رزومه‌ای حرفه‌ای با قالب استاندارد تحویل بگیرید.

پس از ساخت رزومه، به این صفحه (آگهی‌های استخدام it) بازگشته و شرح فرصت‌های شغلی را مطالعه کنید. درصورتی‌که شرایط استخدامی با توانمندی‌های شما تناسب داشت، می‌توانید با کلیک روی دکمه «ارسال رزومه»، آمادگی خود را برای همکاری به سازمان مربوطه اعلام کنید. در صورت تأیید رزومه، کارشناس‌های منابع انسانی سازمان‌ها با شما تماس خواهند گرفت و برای مصاحبه کاری از شما دعوت می‌کنند. 

مشاهده بیشتر toggle