دورکاری

کارآموزی

نوع همکاری

حقوق

زمان انتشار

سابقه کاری

سطح ارشدیت

مزایا و تسهیلات

صنعت

امکان استخدام معلولین

امریه سربازی

bell ذخیره جستجو و دریافت نتایج جدید آن در ایمیل
مرتب سازی:

سوالات متداول درباره استخدام کرج

1 آیا ارسال رزومه برای فرصت‌های استخدام کرج در سایت جاب ویژن هزینه‌ای دارد؟
2 چگونه می‌توانم آگهی‌های استخدام شهرستان‌های مختلف کرج را مشاهده کنم؟

راهنمای جامع پیدا کردن کار در کرج؛ ویژه کارجویان

استان البرز در 36 کیلومتری غرب تهران قرار دارد و مرکز آن شهر کرج، یکی از کلانشهرهای ایران است. در سال 1395 جمعیت استان البرز، 2 میلیون و 712 هزار نفر بوده است. این استان از 7 شهرستان کرج، ساوجبلاغ (به مرکزیت هشتگرد)، نظرآباد، طالقان، اشتهارد، فردیس و چهارباغ تشکیل شده است. آگهی‌های استخدام کرج و کار در کرج همواره از پربازدیدترین فرصت‌های استخدامی در سایت‌های کاریابی هستند. 

در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی به وضعیت کاریابی البرز و استخدام در کرج داشته باشیم و فرصت‌های استخدام کرج و شرایط زندگی در آن را بررسی کنیم. بعد از مطالعه این مطلب می‌توانید در همین صفحه انواع آگهی کاریابی کرج امروز را در حوزه‌های شغلی مختلف مشاهده کنید و برای آن‌ها به‌صورت رایگان رزومه بفرستید.

زندگی در کرج

کرج مرکز استان البرز است و یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود. به دلیل قیمت پایین‌تر مسکن در کرج نسبت به تهران، افراد زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. کرج، با جمعیتی 1 میلیون و 600 هزار نفری، جایگاه چهارمین شهر پرجمعیت ایران را پس از تهران، مشهد و اصفهان به خود اختصاص داده است. وضعیت استخدام کرج نیز قابل قبول بوده و کار در کرج با حقوق بالا به تعداد زیادی وجود دارد که این مسئله یکی دیگر از دلایل اصلی مهاجرت افراد به این شهر است.

شهر کرج در تابستان آب‌و‌هوای خشک و نیمه بیابانی و در زمستان نیز آب‌و‌هوای سرد و کوهستانی دارد. به دلیل آن‌که تعداد آگهی‌های استخدامی کرج زیاد است و بسیاری از کارجویان شهرهای کوچک برای پیدا کردن کار در کرج به این شهر مهاجرت می‌کنند، فرهنگ‌های مختلف و گوناگونی در آن دیده می‌شوند. همچنین این شهر نسبت به سایر کلانشهرهای ایران بالاترین میزان رشد جمعیت را دارد.

قیمت مسکن در شهر کرج در مناطق مختلف آن متفاوت است؛ به‌طوری‌که مناطق عظیمیه و مهرشهر گران‌ترین مناطق شهر کرج و محله‌های هشتگرد، محمدشهر، ماهدشت و کیان‌مهر نیز از ارزان‌ترین مناطق برای زندگی هستند. 

از جاذبه‌های دیدنی کرج می‌توان به آبشار هفت چشمه، کاخ مروارید، روستای شهرستانک، غار یخ مراد و پیست اسکی دیزین اشاره کرد. در کل از مزایای زندگی در کرج می‌توان قیمت پایین‌تر مسکن، هوای تمیزتر و ترافیک کمتر را نام برد.

نرخ بیکاری، اشتغال و مشارکت اقتصادی استان البرز

در پاییز سال 1402، نرخ بیکاری استان البرز 7.4 درصد و پایین‌تر از نرخ بیکاری کل کشور (7.6 درصد) بوده است. همچنین نسبت به سال 1401، این نرخ 1.5 درصد کاهش پیدا کرده که نشان‌دهنده افزایش آمار استخدام کرج است. 

تعریف نرخ مشارکت اقتصادی نسبت جمعیت فعال (شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار (15 ساله و بیشتر) است. نرخ اشتغال نیز نسبت جمعیت شاغل به جمعیت فعال است. در همین راستا، در سال 1402، نرخ مشارکت اقتصادی البرز، 38.3 درصد بوده است.

در سال 1401 سهم اشتغال کشاورزی، صنعت و خدمات به‌ترتیب 3، 52.7 و 44.4 درصد و سهم اشتغال زنان در بخش خدمات بیشتر از مردان بوده است. به همین دلیل، پیدا کردن کار در کرج برای خانم در این حوزه آسان‌تر است.

حوزه‌های تأثیرگذار بر اقتصاد استان البرز

اهالی استان البرز در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. هر کدام از این حوز‌ها نیز تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد استان دارند. در ادامه با سه حوزه اصلی تأثیرگذار بر اقتصاد البرز، یعنی کشاورزی، صنعت و خدمات که درصد قابل توجهی از آگهی‌های استخدام در کرج را به خود اختصاص داده‌اند، آشنا می‌شویم.

بخش کشاورزی

بخشی از میزان استخدام کرج به حوزه کشاورزی وابسته است. استان البرز 68 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و سالانه نزدیک به 2.2 میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می‌کند. این استان رتبه اول را در تولید هلو، شلیل و گیلاس و رتبه دوم را در تولید گلابی، آلو و توت فرنگی گلخانه‌ای دارد. سایر محصولات کشاورزی این استان شامل گندم، جو آبی، ذرت علوفه‌ای، زعفران و یونجه است.

صنعت و معدن

بخش صنعت و معدن میزان قابل توجهی از استخدام فوری در کرج را به خود اختصاص داده است. این استان رتبه هفتم صنعت را در کشور دارد و نزدیک به 3 هزار و 500 واحد صنعتی در آن فعالیت می‌کنند. گفتنی است که 85 درصد معادن استان البرز را شن، ماسه و زغال سنگ تشکیل می‌دهند.

همچنین صنایع معدنی این استان مانند کارخانه تولید سیمان در خاورمیانه رتبه اول را دارند. سایر مواد معدنی این استان شامل انواع مصالح ساختمانی، باریت، مس، قلع، فلدسپات و نمک است. یکی از قدیمی‌ترین معادن کشور که در استان البرز واقع شده است، معدن زغال سنگ گاجره است.

دو مورد از مشکلاتی که در معادن استان البرز وجود دارند و روی سهم اشتغال آن نیز تاثیر می‌گذارند، فرسودگی ماشین‌آلات معدنی و کمبود نقدینگی است. این فرسودگی‌ها باعث کاهش بهره‌وری و استخراج نامناسب از معادن می‌شوند.

بخش خدمات

بسیاری از افراد سراغ آگهی‌های کاریابی کرج در بخش خدمات می‌روند. استان البرز در بخش خدمات رتبه چهارم را در کشور دارد. این بخش شامل حمل و نقل، جاذبه‌های گردشگری و مشاغل کوچک و بزرگ عمده فروشی و خرده فروشی است. همچنین در استان البرز این بخش بالاترین سهم اشتغال و بالاترین تعداد آگهی‌های استخدام کرج را دارد.

وضعیت استخدام استان البرز بر اساس سطح تحصیلات

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود، بیشترین مقطع تحصیلی استخدامی در استان البرز مربوط به تحصیلات عالی یا لیسانس به بالا است. در سال 1398 درصد افراد شاغل با تحصیلات عالی در استان البرز، 31.8 درصد و افراد بیکار 49.8 درصد بوده است. بعد از این مقطع، بالاترین تعداد افراد استخدامی در مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی با درصد افراد شاغل 30.2 است. همچنین پایین‌ترین تعداد استخدامی کرج در مقطع متوسطه اول و دوم است.

فرصت‌های استخدام کرج

نزدیکی استان البرز به تهران باعث شده این استان و مخصوصا شهر کرج به مرکز تجمع و استقرار بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی تبدیل شوند؛ به‌طوری‌که بیش از 470 واحد تولیدی در این شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند. به‌عنوان مثال، از شهرک‌های صنعتی معروف این استان می‌توان به شهرک سیمین دشت و بهارستان اشاره کرد. 

استان البرز به دلیل تنوع آب و هوایی و قرارگیری در ارتفاع بالای 1300 متر محیط مناسبی برای پرورش و تولید گل رز با ماندگاری بالاست و گلخانه‌های زیادی در نقاط مختلف استان اقدام به پرورش گل رز و ارسال آن به تهران و سایر شهرهای ایران کرده‌اند.

علاوه بر این، شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف نیز در این استان ساکن هستند و در زمینه‌های متفاوت فعالیت می‌کنند. وجود شهرک‌های صنعتی، گلخانه‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف باعث ایجاد فرصت‌های کاریابی کرج شده است.

علیرغم اینکه موقعیت‌های زیادی برای استخدام کار نیمه وقت در کرج یا کار تمام وقت در این شهر وجود دارد، هنوز هم آگهی‌های استخدامی کرج به نسبت جمعیت جوان و رو به رشد آن، کافی نیستند و نمی‌توانند پاسخگوی تمام نیروهای آماده به کار و کارجویان کرجی باشند. بنابراین، همچنان شاهد بیکاری در این استان و مهاجرت روزانه مردم کرج برای کار در تهران هستیم.

راه‌های پیدا کردن موقعیت استخدام کرج

برای دستیابی به موقعیت‌های شغلی کرج در مشاغل مختلف، می‌توانید راه‌های متفاوتی را دنبال کنید. در ادامه دو روش موثر برای موفقیت در فرآیند کاریابی البرز و کرج را بررسی می‌کنیم.

جستجوی فرصت‌های شغلی استان البرز در سایت کاریابی جاب ویژن

شما می‌توانید در همین صفحه از سایت جاب ویژن که بهترین سایت کاریابی کرج است، انواع نیازمندی های شغلی استان البرز و شهر کرج را مانند آگهی‌های استخدام فوری در کرج، استخدام در مشاغل با حقوق ثابت، کار در منزل، مشاغل حضوری، تمام وقت، نیمه وقت و کارآموزی، مشاهده کنید. آگهی استخدام کارگر ساده، راننده، مدیر مالی، کارمند اداری، حسابدار، برنامه‌نویس و... تنها برخی از موقعیت‌هایی هستند که می‌توانید برای آن‌ها رزومه بفرستید.

علاوه بر اینکه می‌توانید فرآیند کاریابی کرج گلشهر و همچنین سایر مناطق دهگانه این شهر را در جاب ویژن آغاز کنید، امکان استفاده از فیلترهای مختلف نوار جستجوی سایت مانند میزان حقوق، نوع قرارداد، امکان دورکاری، نام سازمان، امکان استخدام معلولین و... برای مشاهده نتایج دقیق‌تر آگهی‌های استخدام کرج را نیز دارید.

مراجعه به دفاتر کاریابی کرج

اگر خواستار کار در کرج با حقوق بالا هستید، می‌توانید در کنار استفاده از جاب ویژن، به مراکز کاریابی واقع در این شهر مراجعه کنید تا شانس استخدام شدن خود را افزایش دهید. این مراکز آگهی‌های مربوط به استخدام شرکت دولتی کرج یا استخدام در مجموعه‌های خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

مشاهده بیشتر toggle