چگونه ساخت رزومه در لینکدین به استخدام شما کمک می‌کند؟

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 5دقیقه
چگونه ساخت رزومه در لینکدین به استخدام شما کمک می‌کند؟

آخرین بار چه زمانی وارد حساب کاربری لینکدین خود شدید؟ چند ماه قبل یا چند سال پیش؟ اگر به دنبال شغل جدیدی هستید یا می‌خواهید در یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای مربوط به استخدام فعالیت داشته باشید؛ اکنون فرصت مناسبی است که دوباره از آن استفاده کنید. لینکدین (linkedin)، پتانسیل بالایی برای ارتقای موقعیت کاری، ایجاد یک شبکه ارتباطی قدرتمند و کمک به استخدام افراد دارد، اما به شرط اینکه با تکنیک‌های کاربردی آن به خوبی آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم درباره این شبکه اجتماعی قدرتمند و حرفه‌ای و نحوه ساخت رزومه در لینکدین صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رزومه ساز

با استفاده‎ حرفه‌ای از لینکدین، به شغل دلخواه‌تان نزدیک‌تر شوید

بررسی حساب کاربری لینکدین کارجوها، یکی از مراحل پایانی استخدام به شمار می‌رود. چون به کارفرما کمک می‌کند تا بیشتر از قبل در زمینه تجربیات کاری شما تحقیق کند و صحت اطلاعات شما را ارزیابی نماید. بنابراین، ساخت رزومه در لینکدین قدم مهمی برای افزایش شانس استخدام محسوب می‌شود. اگر رزومه (resume) شما کامل و بی‌عیب و نقص است، اما اکانت لینکدین‌تان در گوشه‌ای خاک می‌خورد؛ ممکن است کارفرما به توانمندی‌هایتان شک کند.

برای از بین بردن این شکاف آشکار در رزومه کاری‌تان می‌توانید از تکنیک‌هایی برای ساخت لینکدین حرفه ای استفاده کنید. دیدن رزومه در لینکدین، شما را با فضای این شبکه تخصصی بیشتر آشنا می‌کند. مشاهده نمونه رزومه تحصیلی یا کاری در لینکدین می‌تواند دید خوبی درباره نحوه رزومه نویسی حرفه‌ای به شما بدهد. همچنین می‌توانید از رزومه ساز جاب ویژن برای ساخت رزومه رایگان و استاندارد استفاده کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی تخصصی مثل لینکدین آپلود کنید.

اما چگونه در لینکدین رزومه بسازیم؟ برای شروع، نکات زیر را در پروفایل لینکدین خود پیاده‌سازی کنید.

پروفایلی جذاب و کامل بنویسید

ساخت یک اکانت حرفه ای در لینکدین

وقتی اقدام به ساخت رزومه در لینکدین می‌کنید، باید محتویات آن شامل همان اطلاعاتی باشد که در رزومه شما وجود دارد (البته خیلی کامل‌تر). باید مطمئن شوید که محتوای آن کامل، جذاب، دقیق و خواندنی است. باتوجه به اینکه دانلود رزومه از لینکدین ممکن است، می‌توانید با آپلود رزومه در لینکدین، فایلی تکمیلی از سوابق کاری‌تان در اختیار شرکت‌ها و مدیران منابع انسانی بگذارید.

 یک تصویر به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید. بهتر است تصویری حرفه‌ای و جذاب انتخاب کنید. حساب کاربری لینکدین محلی برای نشان دادن شما در قالب حرفه و شغل‌تان است. پس برای انتخاب عکس از تصاویر گل یا سگ و… چشم‌پوشی کنید.

حتما نمایه خود را عمومی کنید تا همه افراد بدون محدودیت جغرافیایی بتوانند آن را مشاهده کنند. همینطور با شخصی‌سازی URL می‌توانید لینک آن را به سادگی با کارفرماها به اشتراک بگذارید. اگر محدودیتی برای اسم‌تان وجود ندارد، از نام خودتان برای شخصی‌سازی لینک رزومه لینکدین استفاده کنید.

توانایی‌های خود را خلاصه و برجسته کنید

چگونه بخش about در لینکدین را بنویسیم

بخش خلاصه (about) پروفایل لینکدین فرصتی عالی برای برجسته کردن توانمندی‌هایتان در صنعت یا حرفه‌ای مشخص است. عنوان (Headline) را فراموش نکنید. چون وقتی افراد پروفایل‌تان را مشاهده می‌کنند، عنوان دقیقا در بالای صفحه قرار می‌گیرد. مهارت‌هایی مثل دوزبانه بودن یا گواهینامه‌ها و مدارکی که در حرفه‌تان کسب کرده‌اید، کلیدهای موفقیت شما برای جذب سمت‌های شغلی جدید هستند.

هر چه مشخصات شما قوی‌تر باشند، احتمالا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. همینطور در این بخش روی یک حرفه یا صنعت تمرکز کنید. زیرا اغلب کارفرماها بر این اساس کارجوها را بررسی و پیدا می‌کنند.

مطلب مرتبط: در صورت تغییر مسیر شغلی چگونه رزومه خود را آپدیت کنیم؟

از لینکدین برای نوشتن تجربیات خود استفاده کنید

نحوه نوشتن قسمت Experience در لینکدین

پر کردن قسمت Experience، بخش مهمی در مراحل ساخت رزومه در لینکدین شما است. در این بخش اطلاعات مربوط به مشاغل قبلی و فعلی خود را وارد کنید. این بخش همینطور می‌تواند شامل آموزش‌ها و مدارک حرفه‌ای باشد. اگر در رزومه خود این اطلاعات را قرار ندادید، بهتر است از این فرصت برای ثبت آن‌ها استفاده کنید. حتما مشخصات را با دقت بررسی کنید، چون کارفرمایان رزومه شما را با لینکدین مطابقت می‌دهند.

اغلب کارفرمایان انتظار دارند که رزومه‌های شما تا حد زیادی پیرامون شغل درخواستی‌تان باشد. اما در لینکدین فرصت کافی برای پوشش توانمندی‌های متنوع خود در اختیار خواهید داشت.

مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید

نحوه نوشتن Skills & Endorsements در لینکدین

بخش مهارت‌ها و تاییدها (Skills & Endorsements) یکی دیگر از اجزای مهم لینکدین هستند. با این روش کارفرمایان جدید می‌توانند شما را پیدا کنند و همینطور صلاحیت‌تان را مورد بررسی قرار دهند. در حقیقت اگر پروفایل لینکدین‌تان شامل بخش مهارت‌ها باشد به احتمال زیاد از آن بازدید به عمل می‌آورند. برای ساخت رزومه آسان که شامل موارد مهم و مورد نیاز باشد می‌توانید از رزومه ساز جاب ویژن نیز استفاده کرده و سپس اطلاعات آن را در لینکدین وارد کنید.

درست مثل کاری که در بخش Experience انجام دادید، با لیستی از مهارت‌هایتان این بخش را پر کنید. مهارت‌های مهم و قوی‌تر در حرفه‌تان را در صدر لیست قرار دهید و روی آن‌ها تاکید بیشتری کنید. به این ترتیب ارتباط مستقیم پروفایل لینکدین با حرفه تخصصی‌تان حفظ می‌شود. همینطور کلمات کلیدی مربوط به مهارت‌ها و تجربیات خود را در این قسمت بگنجانید.

مطلب مرتبط: خطاهای رایج رزومه‌نویسی و نحوه اصلاح آن‌ها

از درخواست‌های توصیه غافل نشوید

اهمیت بخش Recommendations در لینکدین

درخواست‌های توصیه (Recommendations) لینکدین، به‌ویژه از سمت کسانی که از قبل با آن‌ها همکاری کرده‌اید، بسیار مهم هستند. توصیه لینکدین کارفرمای قبلی، مانند یک توصیه نامه کتبی معتبر عمل می‌کند و شانس همکاری با کارفرمایان جدید را افزایش می‌دهد. می‌توانید از همکاران و کارفرمایان سابق خود درخواست توصیه‌نامه کنید. اما به هیچ وجه از افرادی که نمی‌شناسید توصیه دریافت نکنید.

دستاوردهایتان را در لینکدین وارد کنید و از آن‌ها سرسری نگذرید

نحوه نوشتنAccomplishments در لینکدین

اگر روی پروژه‌های مختلفی کار کرده‌اید یا با نشریات همکاری داشتید، اطلاعات مربوطه را هنگام ساخت رزومه در لینکدین در بخش دستاوردها(Accomplishments)  ثبت کنید. همینطور زبان‌هایی که مسلط هستید یا مدارک علمی و معتبر خود را در این بخش وارد کنید.

کارهای داوطلبانه خود را در پروفایل لینکدین درج کنید

نحوه نوشتن Volunteer Experience در لینکدین

براساس نظرسنجی لینکدین؛ تجربه کارهای داوطلبانه‌ کارجوها نقش مهمی در انتخاب افراد از سوی کارفرمایان دارد. در این نظرسنجی، 41 درصد از متخصصان اظهار کردند که برای ارزیابی داوطلبان، به کار داوطلبانه کارجوها ارزشی برابر با تجربه کاری اختصاص می‌دهند. همینطور 20 درصد از مدیران استخدامی بیان کردند که براساس کارهای داوطلبانه کارجوها، برای همکاری با آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

برای اضافه کردن تجربیات داوطلبانه به رزومه‌ساز لینکدین خود کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • به حساب کاربری لینکدین خود وارد شوید. سپس در قسمت بالا روی «Profile» کلیک کنید.
  • روی «Add Section»  کلیک کرده و بخش «Volunteer Experience» را انتخاب کنید.
  • سپس روی دکمه به اضافه کلیک کرده و قسمت‌های مختلف آن را پٌر کنید.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع رزومه نویسی برای کارجویان

هدفمند شبکه‌سازی کنید

اهمیت Connections در لینکدین

هرچه میزان ارتباطات شما در حوزه‌ شغلیتان بیشتر باشد، شانس شما برای استخدام بالاتر خواهد رفت. برای این کار لازم نیست با هرکسی که در لینکدین دیدید، ارتباط بگیرید. برای داشتن ارتباطات (Connections) مفید لازم است تا افراد را هدفمند انتخاب کنید. برای این کار بهتر است از افرادی که در حوزه شما مشغول به کار هستند، همکاران سابق خود، هم دانشگاهی‌های قدیمی و کسانی که در شرکت‌های مورد علاقه شما کار می‌کنند، شروع کنید.

سخن آخر

با استفاده درست از شبکه اجتماعی لینکدین می‌توانید ارتباطات بسیار خوبی در حوزه تخصصی خود ایجاد کنید و علاوه بر آن تصویری حرفه‌ای از خود به کارفرمایان نشان دهید. در این مطلب آموزش ساخت رزومه در لینکدین و نکات مهم برای استفاده حرفه‌ای از پروفایل لینکدین را در اختیار شما قرار دادیم. اما اگر می‌خواهید شغلتان را ارتقا دهید و این موضوع از چشم کارفرمای فعلی‌تان پنهان بماند؛ می‌توانید بخش فعالیت‌های حساب کاربری خود را در قسمت تنظیمات غیرفعال کنید و به اصطلاح چراغ خاموش به دنبال شغل جدید خود بگردید.

منبع:

www.thebalancecareers.com

www.cv-library.co.uk

نویسنده

دسته بندی :
رزومه
بدون دیدگاه