یادگیری زبان انگلیسی چگونه به موفقیت و پیشرفت شغلی شما کمک می‌کند؟

نوشته شده توسط زهرا مظاهری
زمان مطالعه: 7دقیقه
یادگیری زبان انگلیسی چگونه به موفقیت و پیشرفت شغلی شما کمک می‌کند؟

انگلیسی زبان بین المللی است و در جنبه‌های مختلف زندگی به دانش زبان انگلیسی نیاز پیدا می‌کنیم. امروزه از جستجوی ساده و پیدا کردن سوالات در اینترنت گرفته تا تماشای فیلم، خواندن اخبار جهان، مقالات مختلف، کاریابی و موفقیت در شغل و حرفه به تسلط بر زبان انگلیسی نیاز خواهیم داشت. اما آیا می‌دانستید یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید به پیشرفت و موفقیت شغلی شما نیز کمک کند؟ جالب است بدانید صرف نظر از عنوان و گروه شغلی و میزان سابقه کاری، دانش بالا در زبان انگلیسی فرصت‌های پیشرفت جدیدی پیش روی شما قرار می‌دهد و باعث پیشرفت و ارتقای شغلی شما خواهد شد.

استخدام

بنابراین اگر علاقه دارد در حوزه کاری‌تان بهتر و موفق‌تر عمل کنید و جایگاه شغلی بالاتری داشته باشید بهتر است روی تقویت مهارت زبانی خود کار کنید. در این مقاله سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن قصد داریم تاثیر تسلط بر زبان انگلیسی در محیط کار و موفقیت شغلی را بررسی کنیم و شما را با مزایای داشتن این مهارت زبانی بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا یادگیری زبان انگلیسی در کسب و کار اهمیت دارد؟

شاید تا چند سال پیش آشنایی با زبان انگلیسی تنها مزیتی ویژه و بی ارتباط به کار محسوب می‌شد؛ اما در سال‌های گذشته روز به روز اهمیت بیشتری در کسب و کار و دنیای حرفه‌ای پیدا کرده است. یکی از دلایل این امر، گسترش دسترسی به اینترنت و حرکت دنیا به سمت جهانی شدن و یکپارچه‌سازی اطلاعات است. در ادامه به دو دلیل اصلیِ اهمیت زبان انگلیسی در موفقیت شغلی اشاره می‌کنیم:

انگلیسی، زبان کسب و کار و ارتباطات بین المللی است

انگلیسی زبان بین المللی و پرکاربردترین زبان گفتاری و نوشتاری در جهان است. در حال حاضر بالغ بر 1500 میلیون نفر انگلیسی زبان در دنیا زندگی می‌کنند که تنها 375 میلیون نفر از آنها، زبان مادری‌شان انگلیسی است. به این ترتیب بیش از یک میلیارد نفر در دنیا زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم بلد هستند و صحبت می‌کنند. همچنین زبان انگلیسی زبان و رسمی کسب و کار و دنیای حرفه‌ای به حساب می‌آید و لازمه فعالیت و اشتغال در سطح بین المللی آشنایی کافی با این زبان است. بنابراین، اگر هنوز زبان انگلیسی بلد نیستید یا تسلط کافی بر آن ندارید قادر به برقراری ارتباط با میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان نخواهید بود.

زبان اینترنت

انگلیسی زبان اینترنت است!

اگرچه امروزه به هر زبان زنده‌ای می‌توانید صدها وبسایت و محتوا در فضای وب و اینترنت پیدا کنید؛ اما واقعیت این است که انگلیسی زبان حاکم و اصلی بر اینترنت است. میزان محتواهای تولید شده به زبان انگلیسی به هیچ وجه قابل مقایسه با زبان‌های دیگر نیست و حتی بسیاری از افراد که انگلیسی زبان نیستند نیز برای جذب مخاطب بیشتر به این زبان محتوا تولید می‌کنند.

جدیدترین مقالات و معتبرترین مطالب در هر حوزه کاری نیز اغلب به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک خواهد با مطالعه منابع جدید روز دنیا بتوانید سطح مهارت‌ها و اطلاعات شغلی خود را افزایش بدهید و در نتیجه موفقیت بیشتری در شغلتان داشته باشید.

8 مزیت اصلی تسلط بر زبان انگلیسی در دنیای کسب و کار

1- باعث تمایز و برتری شما در هنگام استخدام می‌شود

در گذشته و پیش از گسترش مفهوم جهانی سازی، تسلط بر زبان انگلیسی به ویژگی اضافه و شاید بیشتر نشانه برتری یا فرهیخته بودن فرد بود. اما امروزه تسلط بر زبان انگلیسی دیگر وسیله‌ای جهت خودنمایی و فخرفروشی نیست و به یک الزام و ضرورت در دنیای کسب و کار تبدیل شده است. اکنون، صرف نظر از سوابق کاری و گروه شغلی، موقع استخدام از شما توقع دارند بر زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. حتی اگر رشته تحصیلی‌تان ارتباط مستقیمی با زبان انگلیسی نداشته باشد هم تسلط بر زبان انگلیسی یک مزیت ویژه در هنگام استخدام به حساب می‌آید.

اگر به صفحه فرصت‌های شغلی سایت جاب ویژن سری بزنید و آگهی‌های مختلف را ببینید مشاهده خواهید کرد که دانش زبان انگلیسی در حد متوسط به بالا جزو الزامات شغلی اغلب موقعیت‌های کاری است. بنابراین فرقی نمی‌کند مهندس مکانیک باشید، برنامه نویس، پزشک، حسابدار یا دیجیتال مارکتر؛ در هر صورت کارفرمایان موقع استخدام از شما توقع دارند مهارت بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع استخدام؛ چگونه دنبال کار بگردیم؟

2- به پیشرفت و ارتقای شما کمک می‌کند

اگر تسلط خوبی بر مهارت‌های 4 گانه زبان انگلیسی داشته باشد فرصت‌های شغلی بیشتر و حتی امکان ارتقاء شغلی برای شما بیشتر فراهم خواهد شد. به عنوان مثال، اگر شرکت محل کارتان برای انجام امور کسب و کار و ارتباط با مشتریان خارجی به نیروی مناسبی نیاز داشته باشد مطمئنا شما که قادر به نوشتن و صحبت به زبان انگلیسی هستید در اولویت قرار خواهید گرفت.

رزومه ساز

3- به رشد و توسعه دانش و مهارت‌هایتان کمک می‌کند

در صورتی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشید می‌توانید با جستجو در فضای وب و مطالعه منابع معتبر در حوزه کاری خود از جدیدترین تغییر و تحولات کسب و کار باخبر شوید و دانش خود در حوزه کاری‌تان را تقویت و به روزرسانی کنید. همچنین با شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین و مطالعه مطلب آموزشی می‌توانید مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید و پیشرفت و موفقیت بیشتری در شغلتان داشته باشید.

مطالب مرتبط: استخدام مترجم

4- فرصت‌های شغلی بیشتر و متنوع‌تری در اختیار شما می‌گذارد

هرچقدر هم در کارتان تسلط و تجربه داشته باشید اگر زبان انگلیسی بلد نباشید موقعیت‌های شغلی‌تان محدود به شرکت‌ها و سازمان‌های مشخصی است. اما اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید حتی می‌توانید به همکاری با شرکت‌های بین المللی ایرانی یا خارجی که در داخل ایران هستند هم فکر کنید؛ چرا که نه؟ مطمئنا می‌دانید که استخدام شدن در یک شرکت بین المللی به معنی حقوق و درآمد بسیار بالاتر به دلار است که اصلا قابل مقایسه یا درآمد ریالی معمول نیست. در حال حاضر، بسیاری از برندهای خارجی معتبر در ایران هم نمایندگی و شعبه دارند و نیازمند متخصصین و کارجویان باتجربه‌ای هستند که علاوه بر دانش فنی به زبان انگلیسی هم مسلط باشند.

5- کاندیدای مناسبی برای سفرها و ماموریت‌های کاری خارج از کشور خواهید بود

بسیاری از کسب و کارها به دلیل ماهیت و زمینه فعالیتشان و برای مدیریت کسب و کار در سایر کشورها نیازمند انجام سفرهای کاری متعدد به کشورهای خارجی هستند. در چنین شرایطی مطمئنا کسی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد بهترین گزینه برای این ماموریت است و با انجام سفرهای کاری خارج از کشور، علاوه بر تجربه سفر به کشورهای دیگر، درآمد بالاتری نیز کسب خواهید کرد.
سفرهای خارجی و آشنا شدن با کسب و کارهای بین المللی و شرکت‌های معتبر دنیا مطمئنا تاثیر زیادی بر تغییر نگرش شغلی شما و در نتیجه رشد و پیشرفت حرفه‌ای شما خواهد گذاشت.

کاریابی در کشورهای خارجی

6- امکان استخدام و پیدا کردن کار در کشورهای خارجی

تسلط به زبان انگلیسی محدودیت‌های زیادی را از جلوی پای شما برمی‌دارد و افق‌های گسترده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. کارجوی متخصصی که مسلط به زبان انگلیسی است حتی می‌تواند برای کار به فرصت‌های شغلی خارج از ایران هم فکر کند و شاید همین موضوع زمینه ساز مهاجرت کاری او و تغییر کلی زندگی‌اش نیز بشود.

مطالب مرتبط: آگهی های استخدام جدید در سایت جاب ویژن

7- افزایش عملکرد و توانایی مغزی

تحقیقات متعدد نشان داده‌اند افرادی به دو زبان یا بیشتر تسلط دارند به طور متفاوتی فکر می‌کنند. مقاله بسیار جالبی که در The Atlantic منتشر شده توضیح می‌دهد که افراد دوزبانه یا چندزبانه چه تفاوت‌هایی با افراد یک زبانه دارند. بر اساس این مقاله، افرادی که به دو زبان یا بیشتر تسلط دارند حافظه بهتری در به خاطر سپردن لیست‌ها و توالی‌ها دارند، نسبت به محیط دور و برشان آگاهی بالاتری دارند و توانایی بیشتری برای تمرکز روی اطلاعات مهم دارند. همانطور که می‌دانید تمام این مهارت‌ها در محیط کاری و موقعیت‌های شغلی بسیار مفید و تاثیرگذار خواهند بود و شما را به کارمندی باارزش و توانا تبدیل می‌کند.

8- به شبکه سازی و ایجاد ارتباطات بین المللی کاری کمک می‌کند

شبکه سازی و ایجاد ارتباطات قوی و گسترده تاثیر فوق العاده زیادی در موفقیت شغلی شما خواهد داشت و توصیه می‌شود هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و مجازی شبکه‌ای از ارتباطات شغلی داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی و به ویژه پلتفرم‌هایی مثل لینکدین اهمیت زیادی در دنیای کسب و کار امروزی پیدا کرده‌اند و می‌توانید با همکاران و مدیران و فعالان حوزه شغلی خود ارتباط برقرار کنید.

حال اگر انگلیسی هم بلد باشید می‌توانید شبکه ارتباطات خود را محدود به ایران و فارسی زبانان نکنید و با افراد پیشرو و مطرح در حوزه شغلی‌تان که در کشورهای دیگر دنیا هستند هم ارتباط برقرار کنید. همین ارتباطات ممکن است فرصت‌های پیشرفت زیادی در اختیار شما قرار بدهد و شما را در مسیر رشد و پیشرفت شغلی یاری رساند.

مطلب مرتبط: چگونه تصمیم‌ها و اهدافمان را برای سال نو عملی کنیم؟

مشاغلی که مستقیما مرتبط با زبان انگلیسی هستند!

همانطور که گفتیم در هر گروه شغلی که فعال باشید به تسلط بر زبان انگلیسی نیاز خواهید داشتو این مهارت به شما کمک خواهد کرد وظایف و مسئولیت‌های شغلی خود را بهتر انجام دهید. اما کاربرد بالای زبان انگلیسی باعث شده موقعیت‌های شغلی مختلف مستقیما در رابطه با زبان انگلیسی هم ایجاد شوند. در ادامه به چند مورد از این فرصت‌های شغلی اشاره می‌کنیم:

آموزش زبان انگلیسی

انگلیسی امروزه در تمام جوانب زندگی، شامل زندگی تحصیلی، شغلی و اجتماعی تاثیرگذار است و بنابراین جای تعجب نیست که افراد زیادی به دنبال یادگیری این زبان باشند. همچنین بسیاری از شاغلین برای موفقیت و پیشرفت شغلی تمایل به یادگیری یا تقویت مهارت زبانی خود دارند. همین موضوع باعث شده شغل معلم زبان انگلیسی به یکی از مشاغل پرطرفدارو پرتقاضا تبدیل شود و در هر محله و خیابانی، چندین آموزشگاه زبان راه اندازی شده است.

بنابراین، اگر به زبان انگلیسی به ویژه مهارت speakingتسلط دارید و به تدریس و آموزش هم علاقمندید می‌توانید در آموزشگاه‌های زبان به عنوان مدرس استخدام شوید یا خودتان به صورت فریلنس اقدام به جذب زبان آموز کنید.

مطلب مرتبط: نکات طلایی بازگشت به کار بعد از تعطیلات و مقابله با افسردگی پس از تعطیلات

مترجم زبان انگلیسی

اگر تسلط بالایی بر زبان انگلیسی به ویژه در زمینه درک مطلب و نوشتار انگلیسی دارید می‌توانید به عنوان مترجم مشغول به کار شوید و درآمد خوبی کسب کنید. هرچند بسیاری از مترجمین در دانشگاه در رشته مترجمی زبان انگلیسی یا رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند، اما با مدرک تحصیلی غیرمرتبط هم می‌توانید در این حوزه موفقیت خوبی داشته باشید. برای موفقیت در این شغل باید تسلط خوبی بر دستور زبان و نوشتار انگلیسی و فارسی و دایره لغات بالا و گسترده‌ای در هر دو زبان مبدا و مقصد داشته باشید.

شغل مترجم

کارشناس تولیدمحتوای متنی

حوزه دیجیتال مارکتینگ در چند سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون به یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت و سازمانی تبدیل شده است. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند در فضای اینترنت دیده شوند و برندینگ و افزایش سودآوری بهتری داشته باشند. کارشناس تولیدمحتوا یکی از مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ است که تمرکزش جلب مخاطب و افزایش بازدید و ترافیک سایت از طریق نوشتن و انتشار مطالب مختلف در فضای وب است و تسلط به زبان انگلیسی جزء الزامات شغلی برای استخدام کارشناس تولید محتوا به حساب می‌آید.

در حال حاضر، کارشناسان محتوای متنی به ویژه محتوای وبسایت و بلاگ عمدتا از منابع انگلیسی زبان برای نوشتن مقالات استفاده می‌کنند و با ترجمه و بازنویسی محتوا به زبان فارسی روان و متن سئو شده به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کنند. بنابراین هرچقدر مهارت زبانی بالاتری داشته باشید می‌توانید محتوای دست اول و یونیک‌تری تولید کنید و به کمک منابع معتبر انگیسی زبان، محتوایی جذاب، خوانا و مطمئن منتشر کنید.

جمع بندی

اهمیت زبان انگلیسی بر هیچ کسی پوشیده نیست و به عنوان فردی که در قرن 21 زندگی می‌کند در هر جنبه از زندگی به دانش زبانی نیاز پیدا خواهیم کرد. در دنیای کسب و کار و زندگی شغلی نیز زبان انگلیسی نقش پررنگی دارد و میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی می‌تواند منجر به موفقیت بیشتر و پیشرفت شغلی شما شود.

اگر تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشید می‌توانید در مشاغلی مثل مترجمی، تدریس زبان انگلیسی و تولید محتوا فعالیت کنید. علاوه بر این، در هر موقعیت شغلی و حرفه‌ دیگری که فعالیت داشته باشید هم تسلط به زبان انگلیسی به انجام بهتر و موفق‌تر وظایفتان کمک خواهد کرد و مسیر پیشرفت شغلی شما را هموارتر خواهد کرد.

با مراجعه به سایت استخدامی جاب ویژن و انتخاب گروه شغلی موردنظر می‌توانید صدها آگهی استخدامی مرتبط با عنوان شغلی خود پیدا کنید و در صورتی که واجدشرایط هستید برایشان رزومه ارسال کنید. تقریبا در اکثر آگهی‌ها، تسلط به زبان انگلیسی یکی از الزامات شغلی و شرایط احراز شغل در نظر گرفته می‌شود و بدون دانش زبانی، شانس بالایی برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب و استخدام شدن نخواهید داشت.

منبع: ischoolconnect.com

 

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه