مزایا و نحوه استفاده از کاریابی‌های آنلاین برای استخدام

نوشته شده توسط زهرا مظاهری
زمان مطالعه: 9دقیقه
مزایا و نحوه استفاده از کاریابی‌های آنلاین برای استخدام

کاریابی به کلیه فرآیند و مراحلی گفته می‌شود که کارجو باید برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب و استخدام شدن طی کند. به‌این‌ترتیب، فرآیندی که سازمان‌ها و کارفرمایان برای پیدا کردن و جذب نیروی متخصص پشت سر می‌گذارند نیز کارمندیابی نامیده می‌شود. مؤسسات و سایت های کاریابی تمامی این خدمات را هم به کارجویان و هم به کارفرمایان ارائه می‌کنند و در حقیقت، پل ارتباطی بین جمعیت نیروی کار و سازمان‌های نیازمند نیرو هستند.

استخدام

در این مقاله از سایت کاریابی جاب ویژن قصد داریم به طور کامل در مورد کاریابی صحبت کنیم، اینکه کاریابی چیست و چه انواعی دارد؟ کاریابی دیجیتال چه مزایایی نسبت به مدل سنتی دارد و چطور می‌توانیم با استفاده از بهترین وب‌سایت کاریابی ایران زودتر به شغل موردنظر و دلخواهمان برسیم و استخدام شویم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

موسسه کاریابی چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی کلی از موسسه کاریابی ارائه می‌کنیم می‌توانیم بگوییم که : شرکت کاریابی، دفتر و موسسه‌ای دولتی یا خصوصی است که با انطباق نیازهای مدنظر کارفرمایان و مهارت‌ها و توانمندی‌های کارجویان، موارد منطبق را به هم می‌رساند.

در حقیقت، دفتر کاریابی، واسطه و پل ارتباطی بین کارفرمایان نیازمند نیروی کار و کارجویانِ نیازمند شغل است و این کار را به کمک خدمات و امکانات مختلف خود انجام می‌دهد.

انواع کاریابی

به طور کلی موسسات کاریابی را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد:

  1. کاریابی سنتی
  2. کاریابی آنلاین یا الکترونیک

کاریابی سنتی

کاریابی سنتی شکل قدیمی‌تر پیدا کردن شغل است که توسط یک شرکت و دفتر فیزیکی در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود. در حال حاضر دفاتر و مؤسسات کاریابی دولتی و خصوصی در شهرهای مختلف ایران وجود دارند. روال معمول کاریابی‌های سنتی این‌گونه است که کارجویان به‌صورت حضوری به این دفاتر مراجعه می‌کنند، اطلاعات و سوابق کاری خود را ثبت می‌کنند و مبلغی پرداخت می‌کنند و در ازای آن، موسسه برای آن‌ها موقعیت‌های شغلی مناسبی پیدا می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند هرچه زودتر استخدام شوند.

بر طبق تعاریف قانونی:

  • کاریابی دولتی یا مرکز خدمات اشتغال به شرکت‌هایی گفته می‌شود که تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی فعالیت می‌کنند و خدمات استخدام را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند.
  • موسسه کاریابی خصوصی به شرکتی غیردولتی گفته می‌شود که با مجوز وزارت تعاون و در ازای دریافت هزینه، خدمات شغل یابی و کارمندیابی را به کارجویان و کارفرمایان ارائه می‌کند.

کاریابی آنلاین و الکترونیک چیست و چه مزایایی دارد؟

دفاتر سنتی کاریابی سال‌هاست که فعالیت می‌کنند و عملکرد نسبتاً خوبی هم داشته‌اند؛ اما به دلایلی که در ادامه میگوییم کاملاً جوابگوی نیاز کارجویان نبودند. املا کارجویان برای استخدام شدن اول باید حضوری به یکی از این دفاتر مراجعه می‌کردند و اطلاعات و سوابق کاریشان را ثبت می‌کردند. در ضمن، کارجو برای استفاده از خدمات می‌بایست هزینه‌ای را پرداخت می‌کرد. علاوه بر این، کارجو به تمام مشاغل و موقعیت‌های شغلی دسترسی نداشت و تنها از طریق مشاور می‌توانست از چند شغل پیشنهادی مطلع شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کاریابی آنلاین، گسترش استفاده از اینترنت و آنلاین و دیجیتالی شدن سبک زندگی ما آدم‌هاست. امروزه از کار و تحصیل و خرید گرفته تا تفریح و حتی ارتباطات دوستانه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و روز به روز افراد تمایل کمتری به مراجعه حضوری دارند. وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین برای پاسخگویی به این نیاز روزافزون به وجود آمدند و تحولی عظیم در نحوه جستجوی کار ایجاد کردند.

برای استفاده از خدمات کاریابی آنلاین، نیازی به مراجعه حضوری به دفتر یا موسسه ندارید؛ تنها کافی است با استفاده از گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود سری به این وب‌سایت‌ها بزنید و صدها و هزاران فرصت شغلی مرتبط و مناسب را مشاهده کنید؛ اطلاعات و شرح وظایف را مطالعه کنید و بعد در صورت تمایل، برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

شما می‌توانید علاوه بر موقعیت‌های شغلی مرتبط، از سایر فرصت‌های استخدامی، شرح وظایف و سطح حقوق و درآمد آن‌ها هم مطلع شوید و شاید همین موضوع شما را به فکر تغییر مسیر حرفه‌ای و تقویت مهارت‌هایتان بیندازد.

کاریابی‌‌های آنلاین مثل جاب ویژن به نوعی فاصله بین کارجو و کارفرما را کمتر کرده‌اند و شفافیت بیشتری هم برای کارفرما و هم برای کارجو فراهم می‌کنند.

مطالب مرتبط: کدام مشاغل برای افراد درونگرا و برونگرا مناسب است؟

کاریابی الکترونیک از چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

هر نوع فرآیند کارمند یابی و شغل یابی که از طریق اینترنت انجام شود جزء کاریابی آنلاین قرار می‌گیرد. در حال حاضر، خدمات شغل یابی از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، موتورهای جستجو و وب‌سایت‌های کاریابی صورت می‌گیرد و گزینه‌های متعددی را در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌دهد. ممکن است در تلگرام ده‌ها کانال تلگرامی جستجوی کار پیدا کنید؛ اما پیشنهاد ما این است که حتماً از مراجع و مؤسسات معتبر استفاده کنید تا تجربه‌ای بهتر و مطمئن‌تر داشته باشید.

جاب ویژن به‌عنوان بهترین سایت کاریابی ایران علاوه بر امکان جستجوی موقعیت‌های شغلی در داخل سایت، از طریق کانال تلگرام، ربات هوشمند تلگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین و اینستاگرام، جدیدترین فرصت‌های شغلی را به اطلاع متقاضیان می‌رساند. از همین رو، استفاده از خدمات جاب ویژن نیاز شما را به جستجو در کانال‌های دیگر مرتفع می‌کند و شما را هرچه زودتر به شغل موردنظر و مرحله استخدام می‌رساند.

چرا برای استخدام شدن بهتر است از کاریابی‌ها استفاده کنیم؟

شرکت‌ها و وب‌سایت‌های کاریابی مزایای زیادی برای کارفرما و کارجو دارند و به همین دلیل هم در حال حاضر، بخش عمده فرآیند جذب و استخدام شرکت‌ها از طریق کاریابی انجام می‌شود. در ادامه به برخی از این مزیت‌ها بر هر دو طرف اشاره می‌کنیم:

مزایای استفاده از کاریابی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

کاریابی آنلاین

کارفرما دسترسی به بازار بزرگ‌تر و کارجویان بسیار بیشتری دارد

هرچقدر که کارجویان به پیدا کردن شغل مناسب نیاز دارند، پیدا کردن نیروی کار متخصص و مناسب نیز برای سازمان‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد. اما بدون کمک کاریابی، سازمان‌ها دسترسی چندانی به طیف وسیع متقاضیان جویای کار ندارند. اما با استفاده از خدمات کاریابی، کارفرمایان می‌توانند با صدها و هزاران کارجوی باتجربه و متخصص آشنا شوند و با توجه به نیازهایشان، بهترین نیرو را استخدام کنند.

بانک رزومه جاب ویژن یکی از غنی‌ترین منابع برای استخدام نیرو است و شامل اطلاعات صدها و هزاران متقاضی کار باتجربه و متخصص است. درصورتی‌که از جاب ویژن برای استخدام نیرو استفاده کنید به‌طور نامحدود و رایگان می‌توانید در این بانک اطلاعاتی جستجو کنید تا بتوانید کارجویان موردنظرتان را پیدا کنید.

استفاده از موسسات کاریابی به برندسازی و شناخته شدن شرکت کمک می‌کند

اگر به سامانه جستجوی شغل مثل جاب ویژن سر بزنید متوجه می‌شوید که برخی شرکت‌ها محبوبیت بالایی در بین کارجویان پیداکرده‌اند و این محبوبیت را مدیون حضور در کاریابی هستند.

تعدد آگهی‌های شغلی منتشرشده، شرایط و مزایای شغلی، شرح وظایف و همین‌طور حقوق و مزایا از جمله مواردی هستند که باعث متمایز شدن و محبوبیت یک شرکت می‌شوند. به این ترتیب، شرکتی که همیشه از سایت کاریابی برای استخدام نیروهایش استفاده می‌کند بعد از مدتی در بین کارجویان و متقاضیان اعتبار بالایی پیدا می‌کند. این مسئله کمک زیادی به برندسازی و شناخته شدن نام شرکت و سازمان می‌کند.

کاهش هزینه‌های جذب نیرو و فرآیند استخدام

فرآیند جذب و استخدام نیرو برای شرکت‌ها هزینه بالایی دارد و در صورتی که به بانک اطلاعاتی مناسبی دسترسی نداشته باشیم این هزینه‌ها بالاتر هم خواهد رفت. اما استفاده از خدمات و امکانات کاریابی‌های آنلاین تا حد قابل ملاحظه‌ای به کاهش هزینه‌های جذب نیرو کمک می‌کند. به عنوان مثال، کارفرمایان می‌توانند به کمک فیلترها و امکانات متعدد سایت جاب ویژن، جستجوی خود را محدود کنند و منطبق‌ترین رزومه‌ها و کارجویان را پیدا کنند.

رزومه ساز

صرفه‌جویی در زمان و فرآیند جذب نیروی موردنظر

پیدا کردن فرد مناسب و باتجربه و متخصص بدون دسترسی به بانک اطلاعات کارجویان، گاهی مدت زیادی طول می‌کشد و وقت و انرژی زیادی را هدر می‌دهد. اما درصورتی‌که شرکت‌ها برای جذب نیرو از خدمات کاریابی استفاده کنند، در مدت‌زمان کوتاه‌تری می‌توانند شخص مدنظرشان را استخدام کنند و باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شوند.

مطلب مرتبط: هرآنچه کارجویان باید در رابطه با فرم استخدام بدانند

مزایای استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین برای کارجویان

مزایای این موسسات محدود به کارفرمایان و شرکت‌ها نیست و برای کارجویان نیز مزایای فراوانی وجود دارد. ازجمله این مزیت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 به کارجویان کمک می‌کند بهتر و دقیق‌تر دنبال شغل موردنظر بگردد

کاریابی‌ها در زمینه جستجوی کار و استخدام تخصص دارند و بهتر از هرکسی می‌دانند که چه شغلی مناسب چه کارجویی است. بنابراین می‌توانند با راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایی که به کارجویان می‌دهند آن‌ها را در یافتن شغل مناسب یاری دهند. وب‌سایت‌های جستجوی کار آنلاین مثل جاب ویژن، ده‌ها فیلتر و امکان ویژه دارند که کارجویان به کمک آن‌ها می‌توانند جستجوی خود را محدود کنند و هدفمندتر و دقیق‌تر دنبال مشاغل مناسب و منطبق بگردند.

کارجویان از راهنمایی‌ها و توصیه‌های کاری بهره‌مند می‌شوند

کارجویی که برای اولین بار به دنبال کار است یا تجربه زیادی در این زمینه ندارد ممکن است ندانسته اشتباهاتی انجام بدهد که باعث رد شدن درخواست استخدام او بشود. به‌عنوان مثال، جاب ویژن به عنوان مورداعتمادترین سایت کاریابی ایران در مورد نحوه صحیح جستجو و همین‌طور ساخت رزومه استاندارد، کارجویان را راهنمایی می‌کند. این موسسه آنلاین با ارائه سرویس‌های مختلف مثل رزومه ساز امکان ساخت رزومه در قالبی استاندارد و حرفه‌ای را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. همچنین در بخش بلاگ سایت نیز مقالات مختلفی در مورد راهنمای استخدام، راهنمای حقوق و دستمزد و آشنایی با مشاغل مختلف منتشر می‌کند که مطالعه آن‌ها به کارجویان کمک می‌کند در مسیر حرفه‌ای خود موفقیت بیشتری داشته باشند.

مزایای کاریابی آنلاین

استفاده از خدمات کاریابی آنلاین جاب ویژن برای کارجویان رایگان است!

اگرچه مؤسسات و دفاتر حضوری در قبال خدماتی که به کارجویان ارائه می‌کنند هزینه دریافت می‌کنند؛ اما وب‌سایت‌های کاریابی مثل جاب ویژن تمام این خدمات و سرویس‌ها را به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار کارجویان قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب، شما بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید تنها با جستجو در سایت جاب ویژن می‌توانید از صدها آگهی و فرصت استخدام مطلع شوید و در صورت تمایل، رزومه خود را برایشان ارسال کنید و استخدام شوید.

کارجو می‌تواند فیدبک و بازخورد کارفرمایان را مشاهده کند

کارجویانی که از طریق سایت جاب ویژن برای موقعیت‌های شغلی رزومه ارسال می‌کنند می‌توانند بازخورد و نظر کارفرما را مشاهده کنند. در صورتی که رزومه شما مورد تائید واقع شود به کارجو اطلاع داده می‌شود و حتی اگر رزومه رد شود هم دلایل رد شدن رزومه از دید کارفرما به اطلاع کارجو خواهد رسید. به‌این‌ترتیب، کارجویان می‌توانند به کمک این بازخوردها متوجه نقاط ضعف و کاستی‌های خود شوند و با تقویت آن‌ها زودتر به مرحله استخدام شدن برسند.

آیا خدمات کاریابی فقط مخصوص تهران است؟

هنگامی‌که در موتورهای جستجو مثل گوگل کلمه کاریابی را سرچ می‌کنیم بیش از همه با نتایجی مثل کاریابی تهران و بهترین سایت کاریابی تهران روبرو می‌شویم. ولی باید بدانید که این اصطلاح به معنای فرآیند کارمندیابی و شغل یابی است و محدود به یک شهر یا استان خاص نمی‌شود. البته با توجه به بازار کار بهتر تهران و تمرکز شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و معتبر در پایتخت، تعداد موقعیت‌های شغلی این شهر نیز بسیار بیشتر است؛ ولی در هر شهری می‌توانید به کمک خدمات این موسسات، شغل مناسبی برای خود پیدا کنید.

در سایت جاب ویژن آگهی استخدام مربوط به تمام شهرهای ایران منتشر می‌شود تا کارفرمایان و کارجویان شهرهای دیگر ایران نیز بتوانند زودتر به نیروی موردنظر و شغل مناسب دست پیدا کنند. از آنجا که بخش زیادی از آگهی‌ها مربوط به کاریابی تهران است می‌توانید به کمک فیلترها و امکانات مختلف، جستجوی خود را مشخص‌تر کنید.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع استخدام؛ شغل مناسب خود را پیدا کنید و آن را به چنگ بیاورید!

چطور از سایت کاریابی جاب ویژن بهترین نتیجه را بگیرم؟

جاب ویژن با سال‌ها سابقه کار و فعالیت در زمینه کاریابی به‌خوبی از اولویت‌ها و نیازهای کارفرمایان برای جذب نیرو اطلاع دارد. به همین دلیل و برای کمک بیشتر به کارجویان، راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی به کارجویان می‌کند تا بتوانند زودتر به مرحله شیرین استخدام برسند.

استفاده از رزومه ساز: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نکات در استخدام، رزومه کارجو است. رزومه به‌منزله تاریخچه و سابقه کاری کارجو است و معمولاً در 2 صفحه نوشته می‌شود. ولی رزومه نویسی و قالب رزومه اصول و نکات مهمی دارد و بی‌توجهی به این اصول می‌تواند باعث عدم پذیرش درخواست شما بشود.

از آنجا که ممکن است بسیاری از کارجویان در مورد اصول رزومه نویسی اطلاعات زیادی نداشته باشند جاب ویژن سرویس رزومه ساز را راه‌اندازی کرده که به طور اتوماتیک برای کارجویان رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای می‌سازد. برای استفاده از این سرویس کافی است به صفحه رزومه ساز مراجعه کنید و اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل کنید و بعد، در عرض تنها چند دقیقه رزومه‌ای فوق‌العاده حرفه‌ای با ظاهری زیبا و استاندارد برای خود بسازید.

آپدیت کردن رزومه

آپدیت و به‌روزرسانی رزومه: نکته مهمی که بسیاری از کارجویان از آن غافل می‌شوند اهمیت به‌روزرسانی و آپدیت منظم رزومه کاری است. گاهی کارجویان برای یک موقعیت شغلی رزومه ارسال می‌کنند؛ ولی چون رزومه‌شان را آپدیت نکرده بودند و اطلاعات جدید را اضافه نکرده بودند درخواستشان مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. بنابراین هرچند وقت یک‌بار سری به رزومه‌تان بزنید و اطلاعات کاری و مخصوصاً اطلاعات تماستان را به‌روزرسانی کنید.

استفاده از فیلترهای جستجو: درصورتی‌که از فیلترهای جستجو برای پیدا کردن آگهی‌های شغلی استفاده کنید زودتر به نتیجه دلخواه می‌رسید و در زمان و انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. جاب ویژن هم برای کارجویان و هم برای کارفرمایان، امکان فیلتر کردن نتایج جستجو را فراهم کرده تا منطبق‌ترین نیروها و کارفرماها هرچه زودتر به یکدیگر برسند و همکاری‌شان را شروع کنند.

فعال کردن اطلاع‌رسانی ایمیل: درصورتی‌که این گزینه را فعال کنید منطبق‌ترین آگهی‌های کاری هر هفته به ایمیل شما نیز ارسال می‌شود. این آگهی‌ها بر اساس رزومه کاری شما و جستجوهای پیشین شما در سایت انتخاب می‌شوند و درصد انطباق بالایی با شرایط شما دارند.

عضویت در کانال و ربات تلگرام جاب ویژن: جاب ویژن جدیدترین آگهی‌های استخدام را به تفکیک گروه شغلی، سطح شغلی و شهر محل کار هرروز در کانال تلگرام جاب ویژن منتشر می‌کند. با عضویت در این کانال می‌توانید به راحتی از جدیدترین فرصت‌های استخدامی مرتبط مطلع شوید و هرچه زودتر استخدام شوید. با عضویت در ربات تلگرام و انجام تنظیمات بر اساس علاقه‌مندی نیز می‌توانید از مرتبط‌ترین و منطبق‌ترین موقعیت‌های کاری باخبر شوید.

جمع‌بندی

کاریابی به شرکت‌های واسطه گفته می‌شود که خدمات شغل یابی و استخدام و کارمند یابی را به کارجویان و کارفرمایان ارائه می‌کنند. تا همین 10-15 سال پیش، بخش عمده فعالیت‌های شغل یابی متعلق به دفاتر و مؤسسات کاریابی حضوری و سنتی بود که به دو شکل دولتی و خصوصی فعالیت می‌کردند، ولی با گسترش دسترسی به اینترنت و دیجیتالی شدن صنایع و کسب‌وکارها، این مؤسسات هم به سمت آنلاین شدن پیش رفتند و در حال حاضر وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین مختلفی در ایران وجود دارند.

سایت جاب ویژن با خدمات و امکانات متعددی که در اختیار کارفرمایان و کارجویان قرار می‌دهد مورداعتمادترین و پربازده‌ترین سایت کاریابی ایران است و تاکنون توانسته به صدها و هزاران کارجو در پیدا کردن شغل موردنظر و استخدام شدن یاری رساند. با مراجعه به صفحه فرصت‌های شغلی می‌توانید جدیدترین آگهی‌های استخدام تهران و سایر شهرها را مشاهده کنید و با توجه به مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌تان برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

منبع: cleverism.com

نویسنده

بدون دیدگاه