هفت‌خوانِ جستجوی کار و مراحل استخدام در یک نگاه!

نوشته شده توسط زهرا مظاهری
زمان مطالعه: 2دقیقه
هفت‌خوانِ جستجوی کار و مراحل استخدام در یک نگاه!

استخدام! عجب واژه گوش‌نواز و شیرینی! استخدام شدن در یک شغل مناسب با درآمد خوب، آرزوی بسیاری از کارجویان است و همه دوست دارند موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند. اما گاهی اشتباهات ما در انجام فرآیند و مراحل جستجوی کار باعث می‌شود نتوانیم شغل ایده آلی برای خود پیدا کنیم. در این مقاله کوتاه در مورد فرآیند کاریابی و استخدام شدن صحبت می‌کنیم. اگر کارجو هستید این مقاله را بخوانید و نکات اینفوگرافیک را به خاطر بسپرید یا آن را ذخیره کنید تا مطمئن شوید فرآیند استخدام شدن را به‌درستی انجام می‌دهید و چیزی را از قلم نینداخته باشید.

مطلب مرتبط: چگونه مثل یک کارجوی حرفه‌ای آگهی‌های استخدام را بررسی کنیم؟

مراحل استخدام، مسیر پرپیچ و خم و گاهی دشوار است و جای تعجب نیست که آن را به هفت خوان رستم تشبیه کرده‌ایم. اگر بدون هدف و بدون آمادگی وارد این مسیر حساس و مهم شوید نتیجه مناسبی نخواهید گرفت و تنها ممکن است زمان و انرژی زیادی برای امتحان کردن شغلهای مختلف و ارسال رزومه هدر دهید. اما از سوی دیگر هرچقدر برای این سفر آماده‌تر و مجهزتر باشید مطمئنا نتیجه بهتری از آن خواهید گرفت.

مطلب مرتبط: نداشتن سابقه کاری؛ معضلی مهم برای نیروی کار جوان

توصیه ما به شما این است که حتی اگر شغل موردنظرتان کاملا متناسب با رشته تحصیلی شما در دانشگاه است اما باز هم به اطلاعات دوران تحصیل اکتفا نکنید و با مطالعه منابع و اطلاعات جدید، دانش خود را به روز کنید یا در دوره‌های آموزشی که توسط موسسات مختلف برگزار میشود شرکت کنید. گزارش سراسری جاب ویژن در مورد حقوق و دستمزد در سال‌های مختلف نشان می‌‌دهد که مدرک تحصیلی تفاوت چندانی در حقوق و درآمد ماهیانه شما نخواهد داشت و این، سطح مهارت‌ها و توانمندی‌‌های شماست که رقم حقوقتان را تعیین می‌کند.

اگر مراحل بالا را رعایت کنید و استخدامی های جدید جاب ویژن را به طور مرتب بررسی کنید مطمئن باشید به زودی موقعیت شغلی مناسبی پیدا خواهید کرد و می‌توانید رشد و پیشرفت خوبی در مسیر حرفه‌‌ای و کاری خود داشته باشید. همچنین می‌توانید مقاله «راهنمای جامع استخدام؛ شغل مناسب خود را پیدا کنید و آن را به چنگ آورید!» را در بلاگ جاب ویژن برای یافتن شغل ایده‌آل خود مطالعه کنید.

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه